دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور در آیینی به حضور وزیر بهداشت به صورت از راه دور و با همراهی مسوولان و کارگزاران استان فارس گشایش یافت.
×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بهره‌برداری دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شیراز

  • کد نوشته: 8526
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۷
  • ۰
  • دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور در آیینی به حضور وزیر بهداشت به صورت از راه دور و با همراهی مسوولان و کارگزاران استان فارس گشایش یافت.
    بهره‌برداری دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شیراز
  • تبلیغ هدفمند

    دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور در آیینی به حضور وزیر بهداشت به صورت از راه دور و با همراهی مسوولان و کارگزاران استان فارس گشایش یافت.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در آیین بهره برداری از دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور عنوان کرد:اورژانس فارس از افتخارات این استان است که در همه شرایط بحرانی آماده بوده است.

    مهرزاد لطفی در آیین بهره برداری از دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور، با قدردانی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از مجموعه سلامت فارس پویش پروژه های عمرانی سلامت را از جمله اقدامات مهمی عنوان کرد که از سوی وزیر بهداشت به صورت علمی پیگیری و به چرخه خدمت رسانی به مردم اضافه شده است.

    دکتر لطفی با تقدیر از تلاش های ارزنده دکتر «پیرحسین کولیوند» رییس سازمان اورژانس کشور در راستای مدیریت مناسب در برنامه ریزی برای خدمت رسانی به موقع به مصدومان و بیماران، از نیروهای اورژانس فارس که جهادگونه در حال خدمت رسانی به نیازمندان هستند، قدردانی کرد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم عنوان کرد: پایگاه ریلی اورژانس ۱۱۵ در مسیر شیراز_سپیدان و در ایستگاه راه آهن شیراز راه اندازی شد که به گردشگران و مسافران و مردم این منطقه، خدمات ارایه می دهد.

    وی اورژانس فارس را یکی از مراکز امدادی بزرگ کشور دانست که به صورت جاده ای، شهری و هوایی به مردم خدمت رسانی می کند و افزود: با پیگیری های انجام شده در این راستا، در آینده نزدیک واگنی در قطارهای ایستگاه راه آهن شیراز نیز به اورژانس ۱۱۵ تعلق می گیرد که مسافران در مسیر سفر نیز از خدمات اورژانس بهره مند شوند.

    مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه این آیین گفت: دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور واقع در ایستگاه راه آهن شیراز، با زیربنای نزدیک به ۳۵۰ متر مربع، در دو طبقه احداث شده است.

    محمدجواد مرادیان افزود: با حمایت های رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت های درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و با توجه به تفاهم نامه همکاری بین سازمان اورژانس کشور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و نیاز مبرم به راه اندازی این پایگاه، یک دستگاه آمبولانس نیز به این پایگاه اختصاص یافت.

    وی ادامه داد: این پایگاه علاوه بر ارائه خدمات فوریت های پزشکی پیش بیمارستان به شهروندان و ارتقای خدمات به جاده مهم شیراز_سپیدان که از محورهای مواصلاتی مهم استان و در چهار فصل سال مسیر گردشگری است، خدمات فوریت های پزشکی بر اساس توافقنامه سازمان اورژانس کشور با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مسافران ارایه می شود.

    مرادیان اضافه کرد: با توجه به فضای بزرگ پیش بینی شده در این پایگاه، تجهیزات مدیریت بحران و ارائه خدمات برای حوادث احتمالی ریلی نیز در این پایگاه فراهم می شود.

    مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، میزان هزینه کرد به منظور ساخت، تعمیر و تجهیزات کامل رفاهی و پزشکی این پایگاه اورژانس را مبلغ ۴۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد.

    محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مهندس «مهرداد انصاری» مدیرکل راه آهن استان فارس، سرهنگ «عبدالرضا ضربت» جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شیراز و دکتر «سیدروح الله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر «محمدجواد مرادیان» مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه نیز در این مراسم حضور داشتند

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *