×
×

ورودموج سوم کرونابه گلستان جدی است

  • کد نوشته: 8806
  • ۱۳۹۹-۰۶-۳۰
  • ۰
  • عبدالرضا فاضل-رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با اشاره به دور از نتظار نبودن پیشگامی گلستان با توجه به پذیرش موج‌های اول و دوم درشیوع کرونا،احتمال ورود استان به موج سوم این بیماری دور از انتظار نبوده هشدار داد.
    ورودموج سوم کرونابه گلستان جدی است
  • تبلیغ هدفمند

    عبدالرضا فاضل-رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با اشاره به دور از نتظار نبودن پیشگامی گلستان با توجه به پذیرش موج‌های اول و دوم درشیوع کرونا،احتمال ورود استان به موج سوم این بیماری دور از انتظار نبوده هشدار داد.

    دکتر فاضل روز شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ گفت: مشکلی که بیشتر از گذشته نگران کننده است همزمانی آنفولانزای فصلی که همه ساله در پائیز رخ می دهد و همزمانی شیوع کرونا که می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم مخصوصاً کادر درمانی ایجاد کند می باشد که در صورت بروز موج سوم مجبور به اعمال برخی محدودیت ها از جمله تجدید نظر در ساعات فعالیت مدارس خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی در حال درمان و بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۲۸ نفر دیگر با توجه به نیازبه اکسیژن از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند گفت شهروندان باید نسبت به این موضوع بیشتر از گذشته مراقب بوده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از تردد در سطح شهر و رفتن به مهمانی ها اکیدا اجتناب کنند.

    دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان نیز در این جلسه ضمن اشاره به روند نزولی ابتلا به کرونا در استان گفت: در حال حاضر با توجه به رقم ۱۱٫۵ کشوری این بیماری در استان از بین هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱٫۵۵ بیمار در حال درمان و بستری هستند.

    ورود موج سوم کرونا به گلستان جدی است
    ورودموج سوم کرونابه گلستان جدی است

    وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی می توان نتیجه مطلوبی بر مقابله با این ویروس گرفت اظهار داشت:

    در صورت رعایت پروتکل های بهداشت نتیجه حاصله چیزی جز خارج شدن شهرهای استان از وضعیت قرمز و کاهش شیوع کرونا نخواهد بود و در حال حاضر به جز بندرگز که در شرایط قرمز می باشد سایر شهرهای استان در وضعیت زرد به سر می برند.و علاوه برآن به تازگی شاهد سفید شدن دو شهر مراوه تپه و گمیشان نیز هستیم که در صورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به زور شاهد سبز شدن این مناطق نیز خواهیم بود.

    سراج‌الدین عارف‌نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز با اشاره به :بیشترین درصد ابتلا به کرونا مربوط به افراد بالای ۶۰ سال با ۴۷ درصد ابتلا خبر داد و گفت : با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد از دست دادن عزیزان مان خواهیم بود که جبرانش قطعاً غیر قابل بازگشت خواهد بود.

    دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه درآخرین گزارش از آمار منتشره کرونا گفت: تاکنون ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با جان باختن ۱۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور  به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار:

    مسئولین گرامی در کنار ورود موج سوم کرونا مراقب بی خانمانی برخی شهروندان نیز باشید .

    دوای درد را قبل از واقعه باید کرد بر اساس اطلاعات و آمار منتشره از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان احتمال ورود استان به فاز سوم شیوع کرونا دور از انتظار نیست و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مجبور به ایجاد محدودیت های خاص خواهد شد.

    لذا انتظار می رود با توجه به شیوع آنفولانزا فصلی در سال جاری که همزمان با شیوع کرونا است که موجب نگرانی کادر درمان گردیده با در نظر گرفتن تمام محدودیت ها تا قبل از اینکه فاجعه ای جبران ناپذیر ایجاد شود مانع از آن شد چرا که قطعا در صورت رخداد آن همانطور که در صحبت های مقامات استانی به چشم می خورد جبرانش سخت و غیر ممکن خواهد بود و از سوی با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی شهرها و تغییر وضعیت آنها به زرد و در نهایت دو شهر استان به سفید با ایجاد محدودیت ها لازم مانع از بازگشت به وضعیت قرمز و حرکت آن به وضع سفید و در نهایت سبز شویم .

    و انتظار می رود که مسئولین ستادی با در نظر گرفتن شرایط و فعال بودن مخصوصا مدارس جوانب لازم را مد نظر قرار داده و علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهند تا متحمل هزینه های سنگین در جهت مقابله و اعمال فشار بر کادر درمان که هم اینک نیز خسته اند بیش از این نشویم .

    اینک بگوئیم مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند اما به ناگهان از سوی دولت طرحی جهت رفاه و تسهیلات به مردم اعلام شود که لازمه اش خروج مردم و مراجعه آنها به دفاتر پیشخوان،بانک ها، دفاتر بورس و کارگزاری های بیمه که موجب ورود شهروندان زیادی جهت دریافت خدمات و استفاده از تسهیلات بعنوان مثال ثبت نام سیم کارت به صورت مالکیت در دفاتر پیشخوان دریافت کد سجام و خیلی چیزهای دیگر… باشد قطعاً پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی امری است غیرممکن و در نهایت ناتوانی پرسنل درمانی نسبت به پذیرش بیماران سرازیر شده به مراکز درمانی .

    هر چند در این روزها در کنار این موارد شاهد مراجعه برخی شهروندان که مستاجراند و ناتوان از پرداخت اجاره بهای سال جدید که توسط مالکین اعلام می شود و در نهایت از این مشاور املاک به آن مشاور املاک و اگر فکری به این حال نیز صورت نگیرد ایجاد حلبی آبادهای قبل از انقلاب که هم اکنون در شهر های بزرگ به چشم می خورد دور از انتظار نخواهد بود و مسئولین استانی باید نسبت به این موضوع نیز هوشیار باشند .

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *