×
×

سفر به سرزمین عجایب
نگارستان سرزمین کهن و مملو از تاریخ

  • کد نوشته: 9392
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۴
  • ۰
  • استان گلستان که از شمال با کشور ترکمنستان و دریایی خزرو از شرق استان خراسان شمالی، غرب مازندران و جنوب استان سمنان را در همسایگی خود دارد.
    نگارستان سرزمین کهن و مملو از تاریخ
  • تبلیغ هدفمند

    استان گلستان که از شمال با کشور ترکمنستان و دریایی خزرو از شرق استان خراسان شمالی، غرب مازندران و جنوب استان سمنان را در همسایگی خود دارد.

    استان گلستان را استانی سر سبز و ایرانی کوچک بنام نگارستان ایران می دانند که از شمال منتهی به دریایی خزر و دشت می شود و از جنوب نیز به جنگلی سر سبز و انبوه از انواع پوشش های گیاهی و کوهستانی زیبا و دل نشین که در خود پذیرای گیاهان متنوع و جانوارن فراوان است .

    نگارستان سرزمین کهن و مملو از تاریخ
    نگارستان سرزمین کهن و مملو از تاریخ

    استان گلستان را می توان در یک نگاه بعنوان طلای سفید خواند که هر چند در روزگاران اخیر به این موضوع توسط متولیان امر بی توجهی و سهل انگاری صورت گرفته تا جایی که به ندرت دیگر می توان از آن بعنوان طلای سفید نام برد .

    هر چند گلستان را بعنوان استان مشاهیر نیز می شناسند که همچون مختوقلی فراغی و حکیم میر فندرسکی را در خود پرورش داده است.

    اگر به تاریخ نیز بیشتر بنگریم خواهیم دید که گلستان محل احداث بزرگترین دیوار سرخ دفاعی دنیا است که متاسفانه در فصول زمان و عدم توجه وسعت کمی از این دیوار باقی مانده است که هر چند اعتبارات لازم جهت احیای این بنای کهن اختصاص یافته که امیدواریم در آینده شاهد شکوه و جلوه این بنای ارزشمند و جلوه نمایی آن همچون دیوار چین در نگارستان ایران باشیم.

    نا گفته نماند گلستان را با نام پارک ملی گلستان نیز می شناسند که بعنوان زیست کره به ثبت رسیده است.

    هر چند نمی توان زیبایی های گلستان را در چند خط و چند دقیقه بیان کرد در کلیپ ذیل چشمان تار با زیبایی این استان برای چند دقیقه استراحت دهید.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *