×
×

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی
پرداخت۵۱۰میلیاردریال به آسیبب دیدگان بخش گردشگری

  • کد نوشته: 9857
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۸
  • ۰
  • یوسف بیدخوری-معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از پرداخت ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا در این بخش استان خبر داد.
    پرداخت۵۱۰میلیاردریال به آسیبب دیدگان بخش گردشگری
  • تبلیغ هدفمند

    یوسف بیدخوری-معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از پرداخت ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا در این بخش استان خبر داد.

    یوسف بیدخوری عصر دوشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲ اقامتگاه بومگردی در گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع سه هزار میلیارد ریال تسهیلات که برای پرداخت به مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخش گردشگری خراسان رضوی در نظر گرفته شده است تاکنون برای پرداخت یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال در بانکها پرونده تشکیل شده و ۵۱۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

    وی افزود: به ازای هر نفر شاغل بیمه شده در اماکن گردشگری و اقامتی خراسان رضوی ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۱۲ درصد و به شاغلین بیمه نشده نیز ۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

    معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: بخش گردشگری نسبت به سایر بخشها بیشترین خسارت را از شیوع کرونا متحمل شده و در مجموع ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به این بخش در استان وارد شده است.

    پرداخت۵۱۰میلیاردریال به آسیبب دیدگان بخش گردشگری
    پرداخت۵۱۰میلیاردریال به آسیبب دیدگان بخش گردشگری

    وی گفت: برای کاهش شیوع ویروس کرونا تمامی پروازهای خارجی متوقف و پرواز از سایر شهرها و استانها به مقصد مشهد هم محدود شد و با کاهش سفر مسافران و گردشگران، اقامت در واحدهای اقامتی و گردشگری هم بسیار کاهش یافت که موجب لطمه بسیار به گردشگری استان از جمله مشهد به عنوان قطب گردشگری کشور با برخورداری نیمی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های کشور شد.

    بیدخوری افزود: شهرستان گناباد با جاذبه‌های خاص خود از ظرفیت‌های بسیار در بخش گردشگری برخوردار می‌باشد که از جمله آنها غذاهای سنتی است که به نحو مطلوب مورد توجه قرار نگرفته است.

    وی شعار سازمان جهانی گردشگری طی سالجاری را گردشگری و توسعه روستایی ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های مناطق روستایی استان خراسان رضوی از جمله غذاهای سنتی و اقامتگاه‌های بومگردی، استفاده مناسب از آنها می‌تواند گام موثری در جهت توسعه و رونق اقتصادی استان باشد.

    در این مراسم اقامتگاه‌های بومگردی “گل بی بی” و “قصبه شهر” در شهر بیدخت و روستای بهاباد شهرستان گناباد به بهره‌برداری رسید.

    برای راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها در مجموع هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

    پنجم لغایت یازدهم مهرماه به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است.

    از مجموع بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در استان خراسان رضوی یک هزار و ۱۰۰ واحد را واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیر تشکیل می‌دهند.

    ۳۶۰ رشته صنایع دستی در ایران فعال است که ۹۰ رشته از این تعداد در خراسان رضوی وجود دارد. هم اکنون حدود ۲۰ هزار نفر در این استان از محل تولید و فروش صنایع دستی ارتزاق می‌کنند و هشت هزار و ۴۰۰ هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی در این استان فعالیت دارند.

    از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده در گناباد نیز ۱۴۸ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در این میان قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از جایگاه خاصی برخوردار است و از مجموع آثار تاریخی و گردشگری گناباد ۶۰ اثر سابقه چند هزار ساله دارد. علاوه بر آن ۱۲ آیین سنتی گناباد هم در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *