×
×

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی
صادرات بیش از۳۴میلیون دلارکالااز خراسان شمالی

  • کد نوشته: 11260
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • ۰
  • معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از این استان به مقصد سایر کشورها صادر شد.
    صادرات بیش از۳۴میلیون دلارکالااز خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از این استان به مقصد سایر کشورها صادر شد.  

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین امین قربانی روز دوشنبه به ایرنا اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی استان به کشور افغانستان بوده و کشورهای آذربایجان، عراق، گرجستان و آلبانی در رده های بعدی مقصد صادراتی استان هستند.  

    وی خاطرنشان کرد: امسال میزان صادرات کالا از استان به لحاظ ارزشی ۳۳.۷ درصد و به لحاظ وزنی ۲۳.۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.  

    قربانی درباره علت کاهش میزان صادرات گفت: با صدور بخشنامه‌ های ارزی، به علت محدودیت‌های ارزی و تعهدی که برای بازگشت ارز حاصل از صادرات بوجود آمده، شماری از صادرکننده های استان، صادرات را متوقف کرده اند.

    قربانی اظهار داشت: برخی از بازرگانان و صادرکنندگان استان نتوانسته اند ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی ارائه دهند و عدم بازگشت ارز، سبب تعلیق کارت بازرگانی آنان شده است.  

    وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، امسال کارت بازرگانی بیش از ۱۰ نفر از صادرکنندگان استان که نتوانسته اند ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی ارائه دهند، تعلیق شده است.  

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی درباره واردات کالا به استان در سال جاری اظهار داشت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالا به ارزش ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به استان وارد شده است.

    وی گفت: میزان واردات کالا به استان به لحاظ ارزشی ۶۰ درصد و به لحاظ وزنی ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.  

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ماشین های خط تولید، عمده محصولات وارداتی استان را به خود اختصاص داده است.  

    خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

    سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

    سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *