×
×

عضو هیات مدیره «انجمن حمایت از بیماران تحلیل عضلانی قدم» خراسان شمالی
شناسای۶۰ بیمار تحلیل عضلانی

  • کد نوشته: 11402
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۳
  • ۰
  • عضو هیات مدیره «انجمن حمایت از بیماران تحلیل عضلانی قدم» خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶۰ بیمار مبتلا به این نوع بیماری در استان شناسایی شده است که نیازمند دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.
    شناسای۶۰ بیمار تحلیل عضلانی
  • تبلیغ هدفمند

    عضو هیات مدیره «انجمن حمایت از بیماران تحلیل عضلانی قدم» خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶۰ بیمار مبتلا به این نوع بیماری در استان شناسایی شده است که نیازمند دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

    آذر پایاب با بیان اینکه این بیماری جزو بیماران خاص محسوب نمی شود اظهار داشت: در سال های گذشته خود بیماران به صورت شخصی و آزاد واکسن آنفلوانزا را خریداری و تزریق می کردند اما هم اکنون که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان ها توزیع می شود با اولویت کادر درمان و بیماران خاص توزیع می شود.

    وی گفت: بیماران تحلیل عضلانی باید در ردیف بیماران خاص قرار گیرند اما تاکنون زیر پوشش نرفته اند و از این ناحیه آسیب های زیادی به این قشر وارد می شود.

    وی افزود: بیشتر این بیماران مشکلات قلبی و ریوی دارند که هر ساله در شهریور ماه واکسن آنفلوانزا تزریق می کردند، نحوه استفاده این واکسن نیز قبل از فصل سرد است تا تاثیرگذار باشد.

    بیماری تحلیل عضلانی گروهی از بیماری هایی هستند که باعث ضعف پیشرونده و از بین رفتن توده عضلانی می شوند، در این نوع بیماری ها ژن هایی که در تولید پروتئین های لازم برای تشکیل ماهیچه سالم نقش دارند دچار جهش شده اند.  

    شناسای۶۰ بیمار تحلیل عضلانی
    شناسای۶۰ بیمار تحلیل عضلانی

    تاکنون هیچ نوع معالجه ای برای این عضلانی وجود ندارد اما داروها و درمان ها می توانند به مدیریت علائم و کندتر شدن سیر بیماری کمک کنند.

    پایاب با بیان اینکه هنوز موفق به تهیه واکسن نشده ایم افزود: این بیماران هم اکنون دغدغه دارند که دانشگاه علوم پزشکی واکسن در اختیار آنان قرار ندهد.

    وی افزود: بیماری تحلیل عضلانی پیش رونده است و در نهایت منجر به معلولیت های شدیدی خواهد شد، این بیماری در کشور ناشناخته است و ممکن است افراد زیادی در سطح جامعه این بیماری را داشته باشند اما با عناوین دیگر هستند.

    پایاب که خود نیز درگیر این بیماری است می گوید: این بیماری در مرحله اول از خستگی شروع می شود، راه رفتن، نشستن و جا به جایی به سختی انجام می شود و در نهایت باعث معلولیت های شدید خواهد شد که فرد را از پا در می آورد، با این وجود هنوز این بیماران زیر پوشش بیماران خاص قرار نگرفته اند.

    وی افزود: برای بهبودی این بیماری داروی خاصی نیست اما نیاز به آب درمانی، کار درمانی، توانبخشی، فیزیوتراپی و داروهای تقویتی دارد که برای بیماران هزینه های زیادی دارند و یشتر آنان که توانایی مالی ندارند درمان را رها می کنند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست تشکل های مردم نهاد و خیریه استان اعلام کرد: سهمیه این استان برای واکسن آنفلوانزا ۱۳ هزار دوز تعیین شده که تا کنون پنج هزار دوز وارد استان شده است.

    سید احمد هاشمی گفت: این واکسن ها با اولویت پرسنل بهداشت و درمان، زنان باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد.

    به گفته وی همه مردم نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند و افرادی که در معرض خطر نیستند تنها باید رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

    این جلسه که در هفته جاری برگزارش د تعدادی از مسوولان و نماینده های سمن ها و تشکل ها به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که اختصاص نیافتن واکسن آنفلوانزا به بیماران تحلیل عضلانی از آن جمله بود.

    بیش از ۲۵۰ تشکل و سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد.

    استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز شیوع کرونا شده که هنوز گرفتار این شرایط است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *