×
×

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز
تولید گرانبهاترین فلفل دنیا

  • کد نوشته: 11789
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۸
  • ۱ دیدگاه
  • رییس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور، یک کشاورز ساوجبلاغی موفق به تولید، گرانترین فلفل جهان در گلخانه خود شد.
    تولید گرانبهاترین فلفل دنیا
  • تبلیغ هدفمند

    رییس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور، یک کشاورز ساوجبلاغی موفق به تولید، گرانترین فلفل جهان در گلخانه خود شد.

    ایرج الماسی اظهار داشت: محمد صادق گلباز یکی از گلخانه داران خوش ذوق شهرستان ساوجبلاغ  اقدام به تولید فلفل “آجی کاراپیتا” کرده است که مبدا آن جنگل های کشور پرو بوده و دارای قیمت بالایی می باشد.

    وی افزود: مهمترین ویژگی این فلفل خاصیت دارویی آن است و بیشتر در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

    رییس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت:  این کشاورز دارای مجموعه کشاورزی به مساحت بیش از ۳۰ هکتار می باشد و عمده محصولات تولید شده در این مجموعه سبزی و صیفی در ۲ نوع کشت باز و بسته است. 

    الماسی افزود:  گلباز در این مجموعه نسبت به نوآوری در تلقیح و فرآوری محصولات خود اقدام نموده که به عنوان مثال می توانیم به انواع فلفل تولید شده توسط وی اشاره کرد.

    تولید گرانبهاترین فلفل دنیا
    تولید گرانبهاترین فلفل دنیا

    وی گفت: این کشاورز ساوجبلاغی یک هزارو ۴۰۰  نوع فلفل را در مجموعه خود تولید می نماید که ۲۰ تا ۲۵ درصد این فلفل ها نتیجه ذوق و خلاقیت وی در ایجاد تنوع رنگی و میزان تندی فلفل ها می باشد.

    الماسی افزود: از جمله این فلفل ها میتوان به فلفل اشکی، قارچی، زنگوله ای و  گرد اشاره نمود. 

    محمدصادق گلباز گلخانه دار ساوجبلاغی نیز اظهار داشت: گران ترین فلفل دنیا را پس از تحقیقات و کشت های آزمایشی امسال در گلخانه‌ی خود برداشت کرده است.

    به گفته وی بهای این فلفل گران است.

    وی می گوید: در گذشته کاشت گران ترین فلفل جهان در اتریش آغاز شده بود و امروز این فرآیند در ایران برای اولین بار کشت و برداشت شده است.
    گلخانه‌دار ساوجبلاغی می گوید: برداشت نخست این محصول در گلخانه وی به صورت آزمایشی انجام شده و سال آینده به صورت انبوه کشت خواهد شد.
    وی گفت: چاراپیتا نام این فلفلِ تند، زردرنگ و کوچک است که از شمال پرو وارد می شود.

    گلباز اظهار داشت: در زمان حاضر فلفل زنگوله ای، ستاره ای، قارچی، انواع هالوپینو، چیلی، دلمه‌ای، انواع فلفل کاپی و چند صد رقم با تندی های مختلف از تندی صفر تا تندی ۲ میلیون اسکوئیل که واحد سنجس تندی فلفل می باشد در مزرعه ما کشت می‌شود.

    وی گفت: فلفل چاراپیتا در مقایسه با دیگر انواع این گیاه، بسیارتند است و به همراه زعفران از گران قیمت ترین انواع ادویه به شمار می آید و سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدان دارد.

    شهرستان ساوجبلاغ دارای ۳۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۶ هزار هکتار سطح کشت سبزی و صیفی و ۲۰۰ هکتار گلخانه می‌باشد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    یک پاسخ به “تولید گرانبهاترین فلفل دنیا”

    1. علی گفت:

      بذر فلفل آجی کاراپیتا رو از کجا میتونیم تهیه کنیم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *