×
×

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
روندافزایش قربانیان مبتلابه کرونا

  • کد نوشته: 12174
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۳
  • ۰
  • آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته تعداد فوتی‌ها و تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این استان افزایش یافته است.
    روندافزایش قربانیان مبتلابه کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته تعداد فوتی‌ها و تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این استان افزایش یافته است.

     بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در شبانه‌روز گذشته پنج نفر از مبتلایان به بیماری کرونا جان خود را از دست داده و ۶۱ فرد مبتلای جدید نیز در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

    شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل همچنان روند صعودی را طی می‌کند به طوری که آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کووید.۱۹ در این استان به ۳۱۲ نفر رسید.

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز و شهرستان‌ پارس‌آباد نیز در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

    دکتر شهرام حبیب‌زاده از ترخیص ۴۴ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی نسبی خبر داد و افزود: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۷۱۰ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

    وی همچنین با اشاره به بستری شدن ۶۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۱۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

    وی همچنین با اشاره به گذر تعداد مبتلایان کرونای بستری همزمان در مراکز درمانی استان به رقم بیش از ۳۰۰ نفر پس از ۶ ماه اظهار کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

    دکتر حبیب‌زاده، ۲ هفته پیش نیز اعلام کرد که پیک بعدی شیوع کرونا در این استان در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

    به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، استان اردبیل هم‌اکنون در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

    شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا ۲هفته اخیر در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی شواهد نشان می‌دهد که آمار مبتلایان رو به افزایش است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *