×
×

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو علوم پزشکی خراسان شمالی
توزیع انسولین قلمی دراستان

  • کد نوشته: 12321
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۴
  • ۰
  • مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انسولین‌های قلمی نوومیکس و نوورپید هفته جاری در داروخانه‌های این استان ۸۶۳ هزار نفری توزیع و مشکل بیماران برطرف می‌شود.
    توزیع انسولین قلمی دراستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انسولین‌های قلمی نوومیکس و نوورپید هفته جاری در داروخانه‌های این استان ۸۶۳ هزار نفری توزیع و مشکل بیماران برطرف می‌شود.

     دکتر مریم فلاح اظهار داشت: انسولین‌های قلمی نوومیکس و نوورپید از طریق شرکت های پخش دارویی و بر اساس سهمیه اعلامی سازمان غذا و دارو و برنامه توزیع معاونت غذا و دارو در داروخانه‌های منتخب توزیع می شود.

    وی افزود: پیگیری‌های لازم برای اختصاص سهمیه انسولین بیشتر به این استان انجام شده اما داروخانه ها تحویل انسولین به بیماران را براساس نسخه انجام می دهند و با توجه به سهمیه محدودی که دارند، ممکن است به تعداد محدود و کمتر از تعداد انسولین نسخه شده در اختیار بیماران قرار دهند.

    وی از بیماران دیابتی خواست با توجه به شرایط کرونایی و برای کاهش تردد در شهر به سایت دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و از فهرست داروخانه هایی که انسولین توزیع خواهند کرد  مطلع شوند تا راحت بتوانند نسخه خود را  ارائه و انسولین دریافت کنند.

    وی افزود: بیماران دیابتی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با معاونت غذا و دارو به شماره تلفن ۵ _۰۵۸۳۲۲۴۸۰۰۱ داخلی ۱۲۳ و ۱۲۶ تماس حاصل کنند.

    وی اظهار داشت: آمار دقیقی از بیماران دیابتی خراسان شمالی که نیاز به انسولین تزریقی دارند در دست نیست.

     انسولین مهم‌ترین داروی بیماران دیابتی است و کمبود آن باعث بروز مشکل برای این بیماران می شود.

    آبان ماه سال گذشته بود که رییس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اعلام کرد: میزان ابتلای به دیابت در این استان در افراد بالای ۳۰ سال هفت درصد است و حال آنکه این رقم در کشور ۱۰ تا ۱۱ درصد است.

    فرزانه اکبریانی از شناسایی و زیر پوشش بردن ۱۴ هزار و ۵۴۵ بیمار مبتلا به دیابت در این استان نیز خبر داد و افزود: البته پیش بینی می شود ۲۵ هزار نفر در استان به دیابت مبتلا و از بیماری خود اطلاع نداشته باشند و  البته همه بیماران دیابتی به تزریق انسولین نیاز ندارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *