×
×

استاندار خراسان شمالی
ایجاد۶۰۰۰ شغل در استان

  • کد نوشته: 12577
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۷
  • ۰
  • استاندار خراسان شمالی گفت: ۸۱ پروژه با ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قالب بسته طرح‌های جهش تولید برای استان در نظر گرفته شده است که با اجرایی شدن آنها ۶ هزار شغل در این خطه ایجاد می‌شود.
    ایجاد۶۰۰۰ شغل در استان
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار خراسان شمالی گفت: ۸۱ پروژه با ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قالب بسته طرح‌های جهش تولید برای استان در نظر گرفته شده است که با اجرایی شدن آنها ۶ هزار شغل در این خطه ایجاد می‌شود.

    محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان اظهار داشت: این پروژه ها در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که اجرای آنها موجب ارتقای شاخص های توسعه در استان خواهد شد.

    وی گفت: از مجموع سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای طرح های جهش تولید ۱۳ هزار میلیارد ریال آورده بخش خصوصی  و ۱۲ هزار میلیارد ریال نیز مربوط به بخش دولتی است که در قالب اعتبارات ملی، استانی، تسهیلات بانکی و سود تسهیلات خواهد بود.

    استاندار خراسان شمالی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی برای تحقق جهش تولید باید روند کارها را آسان سازی کنند.

    ایجاد۶۰۰۰ شغل در استان
    ایجاد۶۰۰۰ شغل در استان

    وی بر نظارت دقیق بر پروژه های جهش تولید و برنامه ریزی برای اجرا و همچنین زمان بندی در مراحل مختلف تاکید کرد و از مدیران دستگاه ها خواست اگر در اجرای پروژه ها مشکلاتی وجود داشت شخصا به وزارت خانه مربوطه مراجعه کنند.

    استاندار خراسان شمالی گفت: بانک های عامل و حتی بخش خصوصی زمان مشخصی برای تصمیم گیری دارد اگر بخش خصوصی نتواند شرایط را برای اجرا فراهم کند دستگاه مربوطه باید پروژه دیگری را معرفی کند تا کارها معطل نماند.

    شجاعی از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست تا برای تمامی پروژه ها یک مدیریت زمان مشخص کنند و افزود: تمامی پروژه ها همچنین باید پیوست نظارت داشته باشد.

    انتقاد استاندار از بانک های خصوصی 

    استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بانک های خصوصی استان به تعهدات خود عمل نمی کنند اظهار داشت: جلسه ویژه ای در این خصوص خواهیم گذاشت و ابلاغیه بانک مرکزی در خصوص صرف منابع باید اجرایی شود، یکی از بانک های خصوصی استان تنها سه درصد منابع را در استان هزینه کرده است.

    شجاعی افزود: بانک های خصوصی منابع استان را در سایر استان ها هزینه می کنند که این امر باعث فشار زیاد بر منابع پولی بانک های دولتی می شود.

    وی گفت: عملکرد بانک های خصوصی استان در قالب گزارش باید ارائه شود و از طریق خبرگان بانکی پیگیری خواهیم بود، هم اینک برای بانک های خصوصی استان باید فکری اساسی داشته باشیم تا ابلاغیه ها را قطعی انجام دهند.

    استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش از تعداد پروژه های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انتقاد کرد و افزود: تعداد هشت پروژه در این بخش بسیار کم است، در اجرای پروژه ها باید به مزیت و پتانسیل استان توجه کنیم.

    وی همچنین از شهرداری های خواست تا نگاه بودجه ای خود را تغییر دهند و افزود: شهرداری ها همانند سال های گذشته بودجه ریزی نداشته باشند به دنبال درآمدهای پایدار باشد، شهرداری ها می توانند در آبادانی و رفاه مردم موثر باشند.

    شجاعی با بیان اینکه نباید کاری کرد که مردم بخاطر کم کاری تجمع داشته باشند، اظهار داشت: چرا عده ای برای گرفتن حق خود باید فریاد بزنند تا شنیده شوند، هر دستگاه و اداره ای باید تلاش کند تا مردم به زحمت نیفتند.

    وی گفت: اگر در خصوص حیطه کار آنان تجمعی صورت گرفت باید دستگاه های مربوطه مشکلات آنان را رفع کنند و به دنبال راه حلی برای رفع معضل باشند.

    وی همچنین از دستگاه های که با پیمانکاران کار می کنند خواست تا میزان مطالبات آنان را اعلام کنند و افزود: در مرحله اول باید در خصوص هزینه نیروی انسانی عمل کنیم، نگذارید معوقات به آخر سال برسد، تلاش خواهیم کرد تا در این خصوص وام نیز بگیریم.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *