×
×

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی
درخشش هنرمندان درجشنوراه موسیقی جوان

  • کد نوشته: 13047
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۲
  • ۰
  • سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هنرمندان این استان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که در گروه‌های سنی الف، ب و ج برگزار شد، درخشش خوشی داشتند.
    درخشش هنرمندان درجشنوراه موسیقی جوان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هنرمندان این استان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که در گروه‌های سنی الف، ب و ج برگزار شد، درخشش خوشی داشتند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابوالحسن حیدری گفت:در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان ۲ هزار و ۳۵۰ خواننده و نوازنده در شاخه‌های موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی با یکدیگر به رقابت پرداختند که هنرمندان استان جوایز بخش های مختلف این جشنواره را ازآن خود کردند.

    اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره در تکنوازی آواز و دوتار بخش شمال خراسان رامین نوروزی و وحید طاهری نسب در گروه سنی «ب» و «ج» مورد تقدیر قرار گرفتند و در گروه سنی «الف»، محمدامین حدادیان، رتبه سوم، محمد مهدی ولی نژاد رتبه دوم و حسین حیدرطلب رتبه نخست را از آن خود کردند.  

    حیدری گفت: در بخش برگزیدگان تکنوازی دوتار، سعید هوشمند در گروه سنی «ج» مورد تقدیر قرار گرفت و در گروه سنی «الف»، امیرحسین زارع رتبه دوم را به دست آورد.

     وی در ادامه افزود: در همین بخش در گروه سنی «ب» نیز مجید الیاسی و مصطفی اسلامی رتبه های دوم و  اول را را به خود اختصاص دادند و در گروه سنی «ج»، صادق غلامرضازاده موفق به کسب رتبه سوم شد.

    حیدری گفت: سامان فیروزه و وحید طاهری نسب هم به طور مشترک رتبه دوم را از آن خود کردند.   

    وی در ادامه افزود: بر اساس رای هیات داوران، رامین نوروزی در گروه سنی «ب»، در بخش تکنوازی کمانچه مورد تقدیر قرار گرفت و رتبه اول در گروه سنی «الف» به امیرحسین زارع رسید.

    چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان  با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی و با معرفی برگزیدگان بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک جمعه‌شب نهم آبان‌ماه در تالار وحدت تهران به کار خود پایان داد.

    موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *