×
×

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
افزایش فوتی‌های ناشی ازکرونامراجعه دیرهنگام به پزشک

  • کد نوشته: 14039
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۲
  • ۰
  • معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراجعه دیرهنگام بیماران کووید۱۹ به پزشک و مراکز درمانی به علت ترس از ویروس کرونا، موجب افزایش آمار فوتی‌ها می‌شود.
    افزایش فوتی‌های ناشی ازکرونامراجعه دیرهنگام به پزشک
  • تبلیغ هدفمند

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراجعه دیرهنگام بیماران کووید۱۹ به پزشک و مراکز درمانی به علت ترس از ویروس کرونا، موجب افزایش آمار فوتی‌ها می‌شود.

    دکتر قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در بازدید از بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان و بررسی وضعیت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ این شهرستان اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده هر گونه علائم از جمله سردرد، تب ضعیف، درد استخوان و بیحالی حتی بدون داشتن تنگی نفس باید به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

    وی گفت: بیماران در مرحله نخست نباید تصور کنند که داشتن این علایم بخاطر آنفلوآنزا و سرماخوردگی است زیراکه این تصور و دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی موجب ابتلای اعضای خانواده به بیماری کووید۱۹ می شود.

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون مهارت کادر درمانی پس از شیوع این ویروس بسیار افزایش یافته است و مردم نباید تصور کنند که بیمارستان محل خطرناکی برای شیوع ویروس کرونا است.

    جان بابایی با بیان اینکه وضعیت و حال عمومی بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان آیت الله رفسنجانی خوب است گفت: بیماران در استان خراسان شمالی دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

    استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونا بوده است.

    افزایش شمار بستری شدگان و فوتی های کرونا در این استان در چند روز اخیر، نگرانی مسوولان درمانی این استان را بیشتر کرده است، به گونه ای که رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با هشدار نسبت به بی توجهی برخی شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی، گفته بود که اگر شرایط با همین روند پیش برود در آینده ای نزدیک شمار جانباختگان کووید ۱۹ در این استان از روزانه ۲۰ نفر تجاوز خواهد کرد.   

    بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در هفته جاری، اکنون بیش از ۳۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *