×
×

استاندار خراسان شمالی
الویت پرداخت مطالبه کارگران باشد

  • کد نوشته: 14345
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۵
  • ۰
  • استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، پرداخت مطالبات و حقوق معوق کارگران بخش های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.
    الویت پرداخت مطالبه کارگران باشد
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، پرداخت مطالبات و حقوق معوق کارگران بخش های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: برای سرعت دادن به پرداخت حقوق معوق کارگران بخش دولتی، پرداخت اعتبارات به پیمانکاران باید منوط به پرداخت حقوق این قشر باشد و به بخش خصوصی هم برای پرداخت حقوق کارگرانش، تسهیلات داده شود.

    وی افزود: پروژه های ناتمام که بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل نیاز به اعتباری اندک دارند باید تا دهه فجر امسال تکمیل شوند تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

    الویت پرداخت مطالبه کارگران باشد
    الویت پرداخت مطالبه کارگران باشد

    وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید پروژه های ناتمام را احصا کنند تا در صورت نیاز، برای جذب اعتبار ملی پیگیری انجام شود.

    شجاعی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی برای انجام کارها محدود و ناکافی است، گفت: تاکید همواره ما، حضور مدیران در تهران و پیگیری برای جذب اعتبار از وزارتخانه ها بوده است زیرا با صرف اعتبارات استانی نمی توان کاری انجام داد.

    وی تصریح کرد: در نشست بعدی شورای برنامه ریزی، گزارشی از وضعیت جذب اعتبارات ملی دستگاه های اجرایی استان ارائه شود.

    استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه هایی که در سطح ملی منعقد شده است، گفت: متاسفانه برخی از مدیران در این زمینه، پیگیری خوبی ندارند.

    شجاعی تاکید کرد: تفاهم خوبی در سطح ملی در حوزه معادن، وزارت نیرو و سایر زمینه ها منعقد شده است، اینک پیگیری مدیران نیاز است تا به سرانجام برسد، اما برخی مدیران در این زمینه پیگیری لازم را ندارند.

    وی افزود: این تفاهم نامه ها، به نوعی وزارتخانه ها و مسوولان کشوری را به استان بدهکار کرده است، چک سفیدی است که در وجه استان صادر شده است، مدیران باید برای به انجام رسیدن تفاهم ها پیگیر باشند.

    وی درباره سهم استان از اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: رویکرد ما توزیع عادلانه اعتبارات است، در توزیع اعتبارات شهرستان ها، اولویت با مناطق کم برخوردار از نظر زیرساختی و امکانات است.

    استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باید توازن بین تمامی بخش ها برقرار شود، افزود: اعتباری که به بخش های توسعه نیافته شهرستان ها اختصاص می یابد، نباید نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *