×
×

مدیرکل هواشناسی استان البرز
البرز در انتظاربارش باران

  • کد نوشته: 14554
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۸
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بررسی الگوهای پیش یابی هوا بیانگر ورود سامانه جدید جوی و بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در البرز است.
    البرز در انتظاربارش باران
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بررسی الگوهای پیش یابی هوا بیانگر ورود سامانه جدید جوی و بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در البرز است.

    آرش بهاروند احمدی عصر سه شنبه به خبرنگاران گفت : براین اساس هشدار سطح زرد به لحاظ هواشناسی در استان اعلام می شود .

    وی ادامه داد: تغییر آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت موج ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با تقویت فشار سطح زمین در منطقه است که شامگاه سه شنبه  تا ظهر پنجشنبه هفته جاری  موجب مه آلودگی ، بعضی ساعات بارش باران  و نیز در ارتفاعات بارش ساعتی و موقت برف  و کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

    مدیرکل هواشناسی البرز گفت : نوع مخاطره این سامانه بارشی  مه آلودگی ، بعضی ساعات بارندگی ، در ارتفاعات بعضی ساعات بارش باران و برف به ویژه در ارتفاعات است .

    البرز در انتظاربارش باران
    البرز در انتظاربارش باران

     کاهش میدان دید ، اختلال در تردد و آبگرفتگی  موقت معابر شهری ، ریزش سنگ و رانش کوه در ارتفاعات و و جاده های کوهستانی از پدیده های احتمالی این وضعیت جوی در البرز پیش بینی شده است.

     اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارش لحظه ای و شدید  و نیز دامنه کوه ها به دلیل ریزش سنگ و عدم اجرای طرح های عمرانی نیازمند بتن ریزی در مناطق کوهستانی از توصیه های هواشناسی البرز است .

    طبق پیش بینی ها دمای هوای مناطق کوهستانی البرز تا منفی پنج زیر صفرپیش بینی می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *