×
×

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
جذب۳۰درصدی محصلین بازمانده

  • کد نوشته: 14639
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۹
  • ۰
  • معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۰ درصد از ۲ هزار و ۹۴ دانش‌آموز دوره متوسطه استان که از تحصیل بازمانده و یا آموزش را ترک کرده‌اند، جذب شدند.
    جذب۳۰درصدی محصلین بازمانده
  • تبلیغ هدفمند

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۰ درصد از ۲ هزار و ۹۴ دانش‌آموز دوره متوسطه استان که از تحصیل بازمانده و یا آموزش را ترک کرده‌اند، جذب شدند.

    سیدمحمد سیدی اظهار داشت: جذب دانش آموزان در کلاس های درس در دستور کار است در این باره تلاش داریم تا با کمک خیران، موانع حضور دانش آموزان در کلاس درس برطرف شود. 

    وی با اشاره به اینکه نداشتن دسترسی به دبیرستان، یکی از علت های ترک تحصیل دانش آموزان دوره متوسطه در روستاها است خاطرنشان کرد: فقر، مشکلات مالی و اشتغال نوجوانان به کار علت عمده و اصلی ترک تحصیل در استان بویژه در روستاها است. 

    سیدی افزود: علت اصلی ترک تحصیل دختران هم ازدواج است که این امر هم بیشتر در روستاها و نقاط حاشیه ای شهرها مشاهده می شود. 

    وی افزود: در روستاها و نقاط حاشیه شهرها، ترک تحصیل میان دانش آموزان پسر بیش از دختران است و علت آن، اشتغال آنان و کمک به معیشت خانواده است. 

    جذب۳۰درصدی محصلین بازمانده
    جذب۳۰درصدی محصلین بازمانده

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۲ هزار و ۹۴ دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم استان از تحصیل بازمانده و مدرسه را ترک کرده اند.

    سیدی گفت: امسال ۳۶۲ نفر در پایه هفتم، ۲۹۶ نفر در پایه هشتم، ۱۳۴ در پایه نهم، یک هزار و ۱۰۸ نفر در پایه دهم و ۱۹۴ نفر در پایه یازدهم ترک تحصیل کرده اند.

    وی خاطرنشان کرد: در روستاها بیشتر ترک تحصیل در میان پسران است و دختران هم بیشتر به خاطر ازدواج از حضور در کلاس های درس بازمی مانند.

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: یکی از علت های ترک تحصیل دانش آموزان روستایی، دسترسی نداشتن به مدارس است. 

    ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *