×
×

ناامیدکننده عملکردنظارتی اتاق اصناف

  • کد نوشته: 14710
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۹
  • ۰
  • تیم عملیاتی اتاق اصناف این شهرستان با عملکردی ضعیف در مدیریت کرونا، عملا کار را رها کرده است و دیگر هیچ توقعی از آنان در این حوزه نداریم.
    ناامیدکننده عملکردنظارتی اتاق اصناف
  • تبلیغ هدفمند

    تیم عملیاتی اتاق اصناف این شهرستان با عملکردی ضعیف در مدیریت کرونا، عملا کار را رها کرده است و دیگر هیچ توقعی از آنان در این حوزه نداریم.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا امین‌رضا مرآتی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شیروان اظهار داشت: اگرچه کسبه پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند ولی اصناف هیچ نقش مدیریتی بر این موضوع ندارند، برخی از واحدهای شغلی واقعا آسیب دیده اند که وظیفه ما حفظ سلامت و جان مردم است.

    وی با اشاره به وضعیت نارنجی این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا، گفت: اگر پروتکل ها و توصیه های بهداشتی رعایت نشود، به راحتی وارد وضعیت قرمز خواهیم شد، بنابر این ضروری است با متخلفان این بخش با شدت برخورد شود و نباید اجازه داد عده ای با سهل انگاری و بی توجهی، جامعه را دچار مرگ و میر گسترده کنند.

    مرآتی افزود: اینک ۳۰۰ پرستار در بیمارستان شیروان فعالیت دارند که در هر نوبت ۱۵۰ نفر خدمات ارائه می دهند که توان ارائه خدمات به کل شهرستان را ندارند و باید سعی کنیم از وضعیت نارنجی به زرد و از زرد به سفید برسیم و نباید اجازه دهیم به وضعیت قرمز دچار شویم.

    نماینده عالی دولت از توزیع قرص ویتامین دی به صورت گسترده در مناطق حاشیه نشین این شهر به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن افراد خبر داد و گفت: بانک ها، دفاتر پیشخوان و نانوایی ها، بیشترین میزان تردد و ازدحام جمعیت را دارند که بعضا رعایت شیوه نامه ها را نمی کنند.

    ناامیدکننده عملکردنظارتی اتاق اصناف
    ناامیدکننده عملکردنظارتی اتاق اصناف

    مرآتی هشدار داد: اگر نانوایی تخلف کرده و از زدن ماسک امتناع کند ۲۰ درصد از سهمیه آرد آن واحد کسر و به نانوایی های دیگر داده می شود که از مردم انتظار داریم تخلفات مشاهده شده را گزارش دهند.

    وی افزود: در برخی بانک ها نیز شرایط مناسب نیست و دستگاه تهویه و ضدعفونی کننده ندارند و فاصله گذاری را رعایت نمی کنند که کارکنان بانکها جزو افراد در معرض آسیب هستند و لازم است مدیر این مجموعه ها برای حفظ سلامت کارکنان خود و مردم تلاش کنند.

    فرماندار شیروان گفت: ۵۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان مردان هستند، ۸۳ درصد مبتلایان شهری و ۱۷ درصد روستایی هستند و میانگین سنی فوتی ها ۵۵ سال است که ۷۰ درصد از ساکنان شهرها و ۳۰ درصد روستاییان هستند.

    مرآتی افزود: ۶۴ درصد از نمونه های گرفته شده شهرستان مثبت است که این میزان در استان ۷۰ درصد است. از نیمه مهرماه موارد بستری در شهرستان افزایش یافته و تعداد مراجعان در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه روزانه ۷۰ نمونه در این شهرستان گرفته می شود، گفت: نقاط آسیب پذیر شهرستان شناسایی شده است، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم شهرستان تنها ۶۰ درصد است و ۳۰ درصد افرادی که به ادارات مراجعه می کنند از ماسک استفاده نمی کنند.

    شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

    استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *