×
×

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی
افزایش جمعیت دام درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 17231
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدمحمدمهدی احمدی اظهار داشت: قیمت مناسب دام و بهبود شرایط تولید علوفه در مراتع سبب شد تا رغبت به نگهداری و پرورش دام بیشتر شود.
    افزایش جمعیت دام درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب یکی ۲ سال اخیر و بهبود وضعیت تولید علوفه در مراتع جمعیت دام در استان افزایش یافته است.

    افزایش جمعیت دام درخراسان شمالی

    افزایش جمعیت دام درخراسان شمالی
    افزایش جمعیت دام درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدمحمدمهدی احمدی اظهار داشت: قیمت مناسب دام و بهبود شرایط تولید علوفه در مراتع سبب شد تا رغبت به نگهداری و پرورش دام بیشتر شود.

    وی در خصوص اعتبارات دامپزشکی گفت: در سال جاری حدود ۷۹ میلیارد ریال اعتبار استانی برای بخش های مختلف فعالیت های دامپزشکی اختصاص یافته است که امید می رود به طور کامل تخصیص یابد.

    وی تصریح کرد: فعالیت های دامپزشکی بویژه در زمینه پیشگیری، هزینه بر و هزینه محور است از این انتظار می رود حمایت ها از این اداره کل بیشتر باشد.

    احمدی در بخش دیگر سخنان خود درباره خروج دام زنده از استان گفت: امسال با مجوزهای دامپزشکی، ۶۰ سر اسب و قاطر از استان خارج و ۲۲ سر از این حیوانات به استان وارد شده است علاوه بر این، در این مدت پنج هزار و ۴۰۷ راس دام سنگین و ۳۵۰ هزار راس دام سبک با مجوزهای دامپزشکی از استان خارج شده است. 

    وی افزود: امسال پنج هزار و ۵۱۰ تن گوشت مرغ از استان خارج  و چهار هزار و ۵۰۸ تن از این محصول به استان وارد شده است البته خروج مرغ زنده و گوشت استحصال شده از سالن های مرغداری استان از این منطقه ممنوع است.

    وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۷۶۸ هزار قطعه مرغ زنده از استان خارج و چهار میلیون و ۶۳۹ هزار قطعه از این محصول به استان وارد شده است. 

    وی افزود: بر اساس مصوبه تنظیم بازار و نیز کارگروه اقدام برای تامین نیاز استان، مرغ زنده استان و نیز گوشت استحصالی از مرغ های تولیدی استان ممنوع است. 

    وی درباره برخورد با جابه جایی غیرمجاز دام در استان اظهار داشت: امسال ۴۸ سر اسب و قاطر غیرمجاز در استان شناسایی شد که در این زمینه ۱۶ دستگاه خودرو متخلف شناسایی و راننده پنج دستگاه از این خودروها به مراجع قضایی معرفی شدند.

    وی افزود: در این مدت ۳۷ هزار و ۷۱۰ کیلوگرم تخم مرغ غیر مجاز در استان از ۱۹ دستگاه خودرو شناسایی شده است که در این زمینه رانندگان ۱۰ دستگاه خودرو به مراجع قضایی معرفی شدند. 

    احمدی خاطرنشان کرد: امسال ۶۴ راس دام سنگین غیرمجاز و ۱۱ راس دام سنگین قاچاق در استان شناسایی شده است و این دام ها با ۱۷ دستگاه خورود به مقاصد مختلف در حال حمل بودند که پرونده ۶ دستگاه خودرو قضایی شده است.

    وی گفت: در این مدت هزار و ۳۵۹ راس دام سبک غیرمجاز و بیش از ۲۰۰ راس دام سبک قاچاق که با ۴۴ دستگاه خودرو در حال حمل بودند شناسایی شده است.

    مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال جابه جایی غیرمجاز و قاچاق دام در استان اندکی افزایش یافته است آماری از میزان افزایش ارائه نداد. 

    احمدی گفت: امسال ۱۲۲ تن نهاده و خوراک دام غیرمجاز و ۱۹ تن از این محصول که به صورت قاچاق به وسیله ۲۷ دستگاه خودرو حمل می شد شناسایی شده است که رانندگان ۶ دستگاه خودرو به مراجع قضایی معرفی شده اند. 

    وی با اشاره به پایش زیستگاه های پرندگان مهاجر در استان گفت: این پایش ها برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام می شود و خوشبختانه گزارشی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

    وی خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوآنزا در استان موجود است و مشکلی در تامین آن نیست.

    مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره بیماری تب مالت در استان گفت: این بیماری در استان فروکش کرده است و تحت کنترل است. 

    وی درباره ظرفیت های دامپزشکی استان برای ارائه خدمات دارویی و درمانی به دامداران و سایر اقشار گفت: در این استان سه بیمارستان، ۲ مجتمع خدمات درمانی، چهار مرکز بدون خدمات مایه کوبی و ۱۹ مرکز با خدمات مایه کوبی و ۲۱ داروخانه از جمله مراکزی است که برای خدمات رسانی فعال است. 

    وی گفت: خدمات دامپزشکی و توسعه مراکز درماین در این دولت توسعه یافته است به طوری که مراکز درمانی در چهار دهستان شامل دهستان های شوقان شهرستان جاجرم، غلامان در راز و جرگلان، ینگه قلعه شیروان و یکه سعود در راز و جرگلان در یک و نیم سال گذشته فعال شده است. 

    مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: امسال بیش از ۲۰ هزار مراجعه برای درمان دام به مراکز درمانی گزارش شده است.

    خراسان شمالی قطب دامپرروی کشور است و در این استان حدود سه میلیون واحد دامی پرورش داده و نگهداری می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *