×
×

فرماندار راز و جرگلان
تخصیص۲۷۰میلیاردریال اعتبارتملک دارایی به رازوجرگلان

  • کد نوشته: 19793
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین روح الله حسین پور با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی اعتبارات تخصیص یافته نسبت به پارسال، افزود: سال گذشته نیز از محل‌های مختلف اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، حدود ۳۴۰ میلیارد ریال برای شهرستان اعتبار تخصیص یافت.
    تخصیص۲۷۰میلیاردریال اعتبارتملک دارایی به رازوجرگلان
  • تبلیغ هدفمند

    بجنورد- بازار کسب کار آنلاین – فرماندار راز و جرگلان گفت: بتازگی ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها به این شهرستان مرزی تخصیص یافته است.

    تخصیص۲۷۰میلیاردریال اعتبارتملک دارایی به رازوجرگلان

    تخصیص۲۷۰میلیاردریال اعتبارتملک دارایی به رازوجرگلان
    تخصیص۲۷۰میلیاردریال اعتبارتملک دارایی به رازوجرگلان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین روح الله حسین پور با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی اعتبارات تخصیص یافته نسبت به پارسال، افزود: سال گذشته نیز از محل‌های مختلف اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، حدود ۳۴۰ میلیارد ریال برای شهرستان اعتبار تخصیص یافت.

    وی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده بیشتر در بخش‌های راه و آب شرب هزینه خواهد شد، تصریح کرد: ۸۵ درصد روستاهای این شهرستان با تنش آبی مواجه اند و یا در معرض تنش آبی اند.

    حسین پور افزود: همچنین ۵۲ درصد راه های این شهرستان خاکی و شوسه است که نسب به میانگین راه های روستایی کشور ۳۰ درصد و در مقایسه با راه های روستایی استان نیز ۱۰ درصد عقب هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: اگرچه رازوجرگلان در میزان سرانه آموزشی بالاتر از میانگین کشور و استانی است ولی این شهرستان هنوز در برخی از شاخص ها چون فضای ورزشی سرپوشیده از استان بسیار عقب است به گونه ای که شاخص فضاهای ورزشی در رازوجرگلان ۹.۸ سانتی متر است ولی در استان این شاخص ۴۹ سانتی متر است.

    فرماندار راز و جرگلان با اشاره به شتاب بخشی توسعه راز و جرگلان در راستای اجرای طرح توسعه ۳۱ شهرستان کشور گفت: طرح شتاب بخشی توسعه ۳۱ شهرستان کشور از سال ۹۷ مطرح شده بود ولی آن طور که باید و شاید ابزارهای قانونی برای حمایت از آن وجود ندارد.

    حسین پور افزود: در این بین رازوجرگلان براساس ارزیابی های وزارت کشور، جزو شهرستان هایی است که در بسیاری از شاخص های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی کمتر توسعه یافته شناخته شده است که برای شتاب بخشی به توسعه این شهرستان مرزی باید توجه جدی به پروژه های ملی و اعطای تسهیلات شود.

    وی با اشاره به نقش موثر نهادهای انقلابی چون بنیاد علوی در اجرای پروژه های شهرستان و شتاب بخشی توسعه، اظهار داشت: براساس نظام نامه توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته، از ظرفیت معین های اقتصادی چون کارخانجات و صنایع استان برای تکمیل پروژه های ناتمام و راهسازی استفاده خواهد شد.

    شهرستان مرزی راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است،  سه بخش و ۶ دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

    این شهرستان در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و ۷۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *