×
×

بجنوردزیرجولان بی‌سابقه گردوغبارآسمان

  • کد نوشته: 20432
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۴
  • ۰
  • کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان، امروز شاخص کیفیت هوای بجنورد ۱۴۸ پی پی ام بوده است که ناسالم برای گروه های حساس و در آستانه ناسالم برای تمام اقشار و گروه های جامعه است.
    بجنوردزیرجولان بی‌سابقه گردوغبارآسمان
  • تبلیغ هدفمند

    کیفیت هوای بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، برای چند روز پیاپی ناسالم شده است به طوری که در این روزها میزان آلودگی آن بر پایتخت هم چربیده است.

    بجنوردزیرجولان بی‌سابقه گردوغبارآسمان

    بجنوردزیرجولان بی‌سابقه گردوغبارآسمان
    بجنوردزیرجولان بی‌سابقه گردوغبارآسمان

    کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان،  امروز شاخص کیفیت هوای بجنورد ۱۴۸ پی پی ام بوده است که ناسالم برای گروه های حساس و در آستانه ناسالم برای تمام اقشار و گروه های جامعه است.  

    جواد عمارلو اظهار داشت: دیروز هم شاخص کیفیت هوا در بجنورد ۱۴۶ ثبت شده بود که ناسالم برای گروه های حساس بود، این رقم در روز دوشنبه ۱۷۷ و روز یکشنبه ۱۵۸ بود که ناسالم برای تمام گروه های جامعه بود.  

    کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه علت آلودگی هوا گرد و غبار است، افزود: تغییر این وضعیت در انتظار تغییر آب و هوا و وزش باد است که در روزهای اخیر به علت وارونگی هوا، کیفیت هوا نامناسب شده است.

    وی خاطرنشان کرد: کیفیت هوای مرکز استان با استقرار دستگاه سنجش سیار در مناطق مختلف بررسی می شود، شب گذشته در ساعاتی به ویژه در ساعت اولیه شب میزان آلودگی بسیار زیاد بود و در وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفت.

    عمارلو با اشاره به اینکه تداوم چندروزه آلودگی هوا در چند سال گذشته برای بجنورد بی سابقه بوده است، گفت: هوای بجنورد در دیماه امسال ۶ روز پاک، ۱۰ روز سالم،  ۶ روز برای گروه های حساس ناسالم و ۲ روز ناسالم برای تمام گروه ها را به خود دیده است.

    وی با بیان اینکه در ۳۰ روز دیماه پارسال، ۱۱ روز هوای پاک، ۱۳ روز هوای سالم و ۶ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس در مرکز استان به ثبت رسیده بود، گفت: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

    کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است زیرا پیرامون شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده است.

    کارشناسان می گویند با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه جدی باشد.  

    هواشناسی خراسان شمالی برای این هفته جوی پایدار برای استان پیش بینی کرده است.  

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. ‌

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *