امیر جلالیان به‌مناسبت دهه مبارک فجر با اشاره به دستاوردهای این نهاد پس از انقلاب اسلامی افزود: تلاش برای خودکفایی از مهم‌ترین نتایج در سال‌های پس از انقلاب است و این سیر همچنان ادامه دارد.
×
×

۶۰ درصد از وسایل و تجهیزات هلال احمر اصفهان تولید داخل

  • کد نوشته: 22673
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۴
  • ۰
  • امیر جلالیان به‌مناسبت دهه مبارک فجر با اشاره به دستاوردهای این نهاد پس از انقلاب اسلامی افزود: تلاش برای خودکفایی از مهم‌ترین نتایج در سال‌های پس از انقلاب است و این سیر همچنان ادامه دارد.
    ۶۰ درصد از وسایل و تجهیزات هلال احمر اصفهان تولید داخل
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: بطور میانگین بالغ بر ۶۰ درصد از وسایل، داروها، مواد مورد نیاز و تجهیزات هلال احمر این خطه تولید سازندگان داخلی است.

    ۶۰ درصد از وسایل و تجهیزات هلال احمر اصفهان تولید داخل

    امیر جلالیان به‌مناسبت دهه مبارک فجر با اشاره به دستاوردهای این نهاد پس از انقلاب اسلامی افزود: تلاش برای خودکفایی از مهم‌ترین نتایج در سال‌های پس از انقلاب است و این سیر همچنان ادامه دارد.

    وی اضافه کرد: اکنون و پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب در ساخت داروهای مورد نیاز ۷۰ تا ۸۰ درصد خودکفا شده‌ایم و این تلاش و همت متخصصان، جوانان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی را نشان می‌دهد.

    معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان ادامه داد: اکنون ساخت انواع پروتز و اُرُتز( مجموع وسایل جهت اصلاح وضعیت اندام یا عضو ) در این خطه با کیفیت بالا تولید می‌شود که با وجود تحریم‌ها و تنگناهای بسیار نیاز بیماران را رفع کرده است.

    جلالیان با اشاره به اینکه نگاه به داخل کشور پس از انقلاب و بویژه در دوران تحریم افزایش یافت خاطرنشان کرد: تولید استاندارد تجهیزات، وسایل و داروهای مورد نیاز برای رفع نیاز بیماران و آسیب‌دیدگان در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

    وی با بیان اینکه استان ۹ مرکز توانبخشی فعال دارد تصریح کرد: در این مراکز خدمات علوم توانبخشی مانند شامل ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی و کاردرمانی و دیگر خدمات برای اقشار مردم انجام می‌شود.

    معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اینکه این استان از جمله پیشتازان تاسیس مرکز جامع توانبخشی در کشور بود خاطرنشان کرد: افزایش چنین مراکزی در سطح استان پس از انقلاب در دستور کار قرار گرفت تا ساکنان شهرستان‌ها نیز از خدمات مورد نیاز بهره گیرند.

    جلالیان به شیوع ویروس کرونا از پایان سال گذشته تاکنون اشاره و تصریح کرد: احداث نقاهتگاه در اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم اصفهان با مشارکت سایر نهادها در آن زمان از اصلی‌ترین اقداماتی بود که برای بیماران انجام شد و البته مشارکت جمعیت هلال احمر برای کاهش شمار مبتلایان در قالب دیگر  فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

    وی با بیان اینکه نقاهتگاه نامبرده ۲۱۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را پذیرش کرد افزود: از آن زمان تاکنون هلال احمر برای ارتقای سلامتی مردم و کمک به بیماران در کنار شهروندان بوده است و این خدمات همچنان ادامه خواهد داشت.

    بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.

    در دهه مبارک فجر امسال استان اصفهان ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه با صرف چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

    حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و ۱۰ درصد استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و پروژه‌های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد است.

    مجموع پروژه‌های عمرانی دهه فجر در مقیاس ملی ۲۲۱ پروژه استانی، تملک دارایی ۱۶۷ پروژه، بخش خصوصی ۳۸۷ پروژه، شهرداری هزار و ۵۹۹ پروژه و دهیاری ۱۷۲ پروژه افتتاح می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *