×
×

عقب ماندگی ۲درصدی سوادآموزی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 4256
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۲
  • ۰
  • معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این استان در سوادآموزی ۱.۸۸ درصد از میانگین کشوری عقب‌تر است که ضروری است این عقب‌افتادگی جبران شود. 
    عقب ماندگی ۲درصدی سوادآموزی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این استان در سوادآموزی ۱.۸۸ درصد از میانگین کشوری عقب‌تر است که ضروری است این عقب‌افتادگی جبران شود.

    مهدی مودی یکشنبه‌شب در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شیروان اظهار داشت: درصد باسوادی خراسان شمالی در گروه ۴۹-۱۰ سال، ۹۲.۸۵ است که بیش از ۷ درصد بی سواد هستند.

    وی با بیان اینکه درصد باسوادی در شهرستان شیروان ۹۳.۴ است، گفت: امسال سهمیه سوادآموزی شیروان، هزار و ۵۰۰ نفر است و طبق سرشماری سال ۹۵ این شهرستان ۶ هزار و ۴۵ بی سواد داشته است و از آن سال حرکت مطلوبی در زمینه کاهش بی سوادی داشته است.

    معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در امر سوادآموزی مدرک دادن صرف ملاک نیست بلکه باسوادی ملاک است که از این حیث رتبه ۲۳ کشور را دارا هستیم.
    مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز گفت: سال گذشته، ۵۰ درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.
    ملیحه یغمایی با اشاره به شتاب بخشی و جذب حداقل سوادآموز طی ۲ سال آینده اظهار داشت: قرار است بین ۳ تا ۱۲ درصد رشد سواد در مناطق اتفاق بیفتد و حجم کار پنج برابر افزایش یافته و بیشترین جذب سوادآموز در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال باشد.
    وی با بیان اینکه اطلاعات ۱۱ هزار بی سواد در بانک اطلاعاتی استان جمع آوری شده است، گفت: تمام دستگاه های اجرایی موکلفند مواردی را که به آنان ابلاغ شده انجام دهند و تلاش داریم با ظرفیت همه به زودی ثابت کنیم جهش سواد در خراسان شمالی اتفاق افتاده است.
    فرماندار شیروان نیز گفت: بحث سوادآموزی در این استان و شهرستان طی سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است که لازم است برای سوادآموزی تلاش ویژه ای صورت گیرد.

    امین رضا مرآتی اظهار داشت: با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی و عشایری شهرستان و عدم دسترسی حوزه عشایری، باید به نحوی برامه ریزی شود که پوشش چتر سوادآموزی بیشتر شده و بی سوادی این قشر پرتلاش کاهش یابد.

    شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۶ هزار و ۴۵ بی سواد دارد.

    عقب ماندگی ۲درصدی سوادآموزی خراسان شمالی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *