×
×

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی
صادرات ۵۱هزارتن کود اروه به سایراستانها

  • کد نوشته: 4355
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۶
  • ۰
  • مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۱ هزار تن کود اوره در بهار امسال از مجتمع پتروشیمی خراسان به مقصد شهرستان های این استان و همچنین استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و سمنان حمل و توزیع شد.
    صادرات ۵۱هزارتن کود اروه به سایراستانها
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۱ هزار تن کود اوره در بهار امسال از مجتمع پتروشیمی خراسان به مقصد شهرستان های این استان و همچنین استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و سمنان حمل و توزیع شد.

    محسن نظام دوست روز پنجشنبه گفت: از این میزان ۱۳ هزار و ۷۷۸ تن مربوط به استان خراسان شمالی است.

    وی افزود: مقدار حمل کود اوره در سال گذشته در همین بازه زمانی از پتروشیمی خراسان به استان‌های تحت پوشش، برابر ۳۱ هزار و ۹۶۹ تن بود که سهم استان خراسان شمالی از این مقدار برابر  هشت هزار و ۷۸۲ تن بوده است.

    وی اظهار داشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های مبادی کشور در تامین و توزیع کود مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این استان و همچنین استان‌های تحت پوشش این مدیریت است.

    نظام دوست گفت: در سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۵۹۵ تن کود اوره از مجتمع پتروشیمی خراسان به استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و سمنان حمل و توزیع شده بود که سهم این استان از این میزان ۲۱ هزار و ۳۸۵ تن بوده است.
    مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان شمالی افزود: پارسال ۶ هزار کیلوگرم کود اوره خارج از شبکه توزیع کارگزاری‌های این شرکت کشف و توقیف شد.

    وی اظهار داشت: طرح پایش و نظارت بر روند توزیع کودهای شیمیایی توسط کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و جلوگیری از قاچاق کود، مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی با نظارت مستمر بر فعالیت کارگزاران و مراکز عرضه نهاده های کشاورزی انجام می شود.

    وی افزود: کودهای مکشوفه پس از سیر مراحل قضایی، به انبار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی منتقل می شود.

    صادرات ۵۱هزارتن کود اروه به سایراستانها
    صادرات ۵۱هزارتن کود اروه به سایراستانها

    مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان شمالی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای کشت بهاره ، مقدار ۱۰ هزار و ۴۸۰ تن کود اوره در سطح هشت شهرستان خراسان شمالی از طریق شبکه کارگزاران شرکت در اختیار کشاورزان استان، قرار گرفته است که این میزان در همین بازه زمانی در سال گذشته هفت هزار و ۷۸۳ تن بوده که ۳۴ درصد رشد یافته است.

    وی افزود: با توجه به مقدار سهمیه کل استان در سال ۹۹، در شهرستان بجنورد ۴۹ درصد و در شهرستان مانه وسملقان ۳۱ درصد سهمیه ابلاغی جذب شده است.

    خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *