×
×

سفره گسترده بزرگترین باغ موقوفه کشور

  • کد نوشته: 4485
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۸
  • ۰
  • بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور در شهرستان آزادشهر استان گلستان با احیا و اجرای طرح‌های مختلف به درآمد سالانه ۱۴۰ میلیارد ریال رسیده و با ایجاد زمینه اشتغال روزانه هزار و ۵۰۰ نفر، نمونه عینی از جهش تولید را به نمایش گذاشته است.
    سفره گسترده بزرگترین باغ موقوفه کشور
  • تبلیغ هدفمند

    بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور در شهرستان آزادشهر استان گلستان با احیا و اجرای طرح‌های مختلف به درآمد سالانه ۱۴۰ میلیارد ریال رسیده و با ایجاد زمینه اشتغال روزانه هزار و ۵۰۰ نفر، نمونه عینی از جهش تولید را به نمایش گذاشته است.

    ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: افزایش درآمد این باغ از ۵۰۰ میلیون ریال در چند سال قبل به ۱۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی فراوان آن می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر ادارات و نهادها برای بهره‌برداری بهتر از دارایی‌ها در سال جهش تولید باشد.

    به گفته مسوول اجرای بنیاد عمران و توسعه موقوفات استان گلستان، در این موقوفه ۳۳ میوه تولید می شود و با توجه به نیاز کشور برای صنعت چوب و محدودیت برداشت جنگل ها، زراعت چوب نیز در این موقوفه در حال انجام است.

    محمدصادق پورقاسم بیان کرد: پارسال ۱۳۵ هزار نفر روزانه در این موقوفه مشغول به فعالیت بودند و در هر روز ۷۰۰ تا هزار و ۵۰۰ کارگر روزمزد میوه درختان این باغ را برداشت کردند.

    وی ادامه داد: علاوه بر آن، احداث کارخانه فرآوری میوه، کارگاه تولید سبد و اجرای دامداری برای پرورش پنج هزار راس دام سنگین در این موقوفه در دستور کار قرار دارد.

    سفره گسترده بزرگترین باغ موقوفه کشور
    سفره گسترده بزرگترین باغ موقوفه کشور

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان هم گفت: علاوه بر درآمدزایی، این باغ سالانه ۱۸۰ هزار نفر ساعت برای اهالی آزادشهر به صورت روزانه یا فصلی شغل ایجاد کرده که تلاش می کنیم با اجرای برخی طرح‌های دیگر از جمله راه‌اندازی مجموعه پرورش پنج هزار راسی دام سنگین برای تولید لبنیات و گوشت قرمز، فرصت ایجاد اشتغال بیشتر در این موقوفه فراهم شود.

    سیدرسول حسینی فرماندار آزادشهر نیز گفت: هم اکنون ۳۳ نوع میوه این باغ علاوه بر ارسال به پنج استان کشور به کشورهای روسیه و عراق نیز صادر می شود.

    باغ ۳۶۴ هکتاری “میرسعدالله موسوی ایلخانی”  ۱۳۵ سال قبل برای کمک به حوزه علمیه سعدیه رامیان وقف شد.

    این ملک قبل از انقلاب در تصرف رژیم شاهنشاهی قرار داشت و بعد از انقلاب توسط بنیاد مستضعفان اداره می شود و در سال ۹۲ تصمیم گرفته شد که به جای کشت و زراعت گندم طرح های دیگری در این اراضی انجام شود.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *