×
×

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی
افزایش ۲۲درصدی مطالبات بانک ها خراسان شمالی

  • کد نوشته: 4836
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۴
  • ۰
  • دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: افزایش۲۲درصدی مطالبات بانک ها خراسان شمالی میزان مطالبات بانک‌های استان، امسال نسبت به پایان سال گذشته، ۲۱.۷ درصد افزایش یافته است. علی اصغر هدایتی اظهار داشت: طلب بانک های استان در پایان سال گذشته، چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال گزارش شده بود که این رقم در پایان […]

    افزایش ۲۲درصدی مطالبات بانک ها خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: افزایش۲۲درصدی مطالبات بانک ها خراسان شمالی میزان مطالبات بانک‌های استان، امسال نسبت به پایان سال گذشته، ۲۱.۷ درصد افزایش یافته است.

    علی اصغر هدایتی اظهار داشت: طلب بانک های استان در پایان سال گذشته، چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال گزارش شده بود که این رقم در پایان خرداد امسال به پنج هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال رسیده است.  

    وی با بیان اینکه بهار امسال، میزان مصارف بانک های خراسان شمالی هم افزایش یافت است،  افزود: نسبت مصارف و منابع بانک های استان در سال گذشته، ۱۱۴.۲ درصد بود که این رقم در پایان بهار امسال با سه درصد افزایش به ۱۱۷ درصد رسید.

    وی خاطرنشان کرد: البته امسال با ادغام ۲ بانک حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد در بانک سپه، میزان منابع و مصارف در بانک های استان تغییر کرده است.

    دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی افزود: بر اساس آخرین آمار،  نسبت مصارف به منابع در بانک های استان، ۱۱۵.۲ درصد است.  

    وی تصریح کرد: بانک های استان در پایان سال گذشته ۷۰ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال منابع داشتند که این رقم اکنون به ۷۹ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال رسیده است که بر این اساس با ادغام دو بانک مزبور میزان منابع بانک ها ۱۳.۴۱ درصد رشد یافته است.

    افزایش ۲۲درصدی مطالبات بانک ها خراسان شمالی
    افزایش ۲۲درصدی مطالبات بانک ها خراسان شمالی

    دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی افزود: میزان مصارف بانک های استان هم در پایان سال گذشته ۸۰ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال بود که این رقم با ۱۴.۴ درصد رشد اکنون به ۹۱ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال رسیده است.  

    وی همچنین با اشاره به تدوین سند جهش تولید استان گفت: در این سند،  ۹۰ درصد از  پرداخت منابع، به عهده بانک ها است و در این شرایط، میزان مصارف بانک ها بیشتر می شود.  

    دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی افزود: بالا بودن میزان مصارف نسبت به منابع، سبب شده تا بانک های استان مشمول جریمه های بانک مرکزی شوند،  در این زمینه تعریف خط اعتباری ویژه درخواست شده اما هنوز نتیجه ای نگرفته ایم.

    کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی شامل ۱۳ بانک است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *