×
×

استاندار گلستان
لزوم تجهیز روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان به تجهیزات آتش نشانی

  • کد نوشته: 5046
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۷
  • ۰
  • استاندار گلستان گفت که تجهیز روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان به امکانات اطفای حریق مجهز برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در این عرصه طبیعی ضروری است.
    لزوم تجهیز روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان به تجهیزات آتش نشانی
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان گفت که تجهیز روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان به امکانات اطفای حریق مجهز برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در این عرصه طبیعی ضروری است.

    هادی حق شناس روز سه شنبه در همایش دهیاران گلستان اظهار داشت: ۱۵ روستا در حاشیه پارک ملی گلستان قرار دارد که طبق برآورد اولیه ۱۵ دستگاه تراکتور، بیل بکو و برخی اقلام دیگر، نیاز آن ها برای کمک به خاموش کردن آتش احتمالی این پارک ملی با گسترده ۹۰ هزار هکتاری را تامین خواهد کرد.

    وی گفت: وضعیت رشد گونه های گیاهی و جانوری پارک ملی گلستان امسال بهتر از سال های قبل است اما به دلیل گرمای هوا و خشک شدن بوته های فراوان، احتمال وقوع آتش سوزی در این عرصه دو چندان شد.

    استاندار گلستان به روند توسعه روستای این استان اشاره کرد و افزود: این جوامع محلی برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند ایجاد امکانات زیرساختی و درآمد پایدار هستند.

    وی اضافه کرد: علت اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها نبود درآمد پایدار است که با سرمایه گذاری در حوزه ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال با تاکید بر فرآوری تولیدات به ویژه در بخش کشاورزی می توان جلوی این آسیب را گرفت.

    معاون امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه بر توسعه پایدار روستاهای استان تاکید کرد و گفت: این استان شمالی به لحاظ کشاورزی بودن و برخورداری از جاذبه های گردشگری بکر، قابلیت سرمایه گذاری برای رسیدن به افزایش درآمد و ایجاد فرصت شغلی پایدار را دارد.

    میرمحمد غراوی افزود: علاوه بر تزریق ۵۷۰  میلیارد ریال به دهیاری ها برای جبران آسیب سیل پارسال، در سال های اخیر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی تاسیسات زیربنایی روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

    وی بر تسریع در تامین خودروی اطفای حریق و ایجاد ایستگاه های آتش نشانی، خودروی حمل پسماند، سرمایه گذاری در افزایش بهره وری فعالیت های کشاورزی در راستای افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تاکید کرد.

    لزوم تجهیز روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان به تجهیزات آتش نشانی
    لزوم تجهیز روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان به تجهیزات آتش نشانی

    رمضان علی شیروانی دهیار روستای کارکنده بندرگز به نمایندگی از ۹۰۸ دهیار گلستان در این جلسه خواستار ثبات شغلی برای دهیاران، واریز شدن عوارض به حساب دهیاری ها، توزیع عادلانه مالیات بر ارزش افزوده بین جامعه روستایی و شهری استان مطابق با توزیع جمعیت و راهبردی کردن کشاورزی در روستاها برای افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار شد.

    در این همایش از دهیاران برتر استان گلستان تقدیر شد.

    در استان گلستان ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که در ۹۰۸ روستای آن دهیاری مستقر است.

    این استان شمالی، مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۶.۶ درصد از  جمعیت آن روستایی بوده و اقتصاد اصلی آن ها بر پایه کشاورزی استوار است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *