×
×

مدیر فرودگاه بجنورد
لغو کلیه پروازهای آسمان به مقصد بجنورد تا پایان مهر

  • کد نوشته: 5358
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۵
  • ۰
  • مدیر فرودگاه بجنورد گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد بجنورد به علت کمبود ناوگان و همچنین بررسی فنی دوره‌ای هواپیما تا پایان مهر سال جاری لغو شد.
    لغو کلیه پروازهای آسمان به مقصد بجنورد تا پایان مهر
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر فرودگاه بجنورد گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد بجنورد به علت کمبود ناوگان و همچنین بررسی فنی دوره‌ای هواپیما تا پایان مهر سال جاری لغو شد.

    محمدابراهیم قدمگاهی روز چهارشنبه در ارتباط با این خبر گفت: این شرکت تمامی پروازهای خود را در تیرماه جاری لغو کرده بود که هم اکنون این شرکت لغو پرواز های خود را در این فرودگاه تا پایان مهر ماه سال جاری تمدید کرده است.

    وی افزود: برنامه پروازی این شرکت در این فرودگاه روزهای یکشنبه و چهارشنبه بود.

    قدمگاهی اظهار داشت: علاوه بر شرکت هواپیمایی آسمان، ایرلاین ماهان نیز به علت مشکلات مختلف در طول هفته یک تا دو برنامه پروازی خود را لغو می کند.

    لغو کلیه پروازهای آسمان به مقصد بجنورد تا پایان مهر
    لغو کلیه پروازهای آسمان به مقصد بجنورد تا پایان مهر

    وی گفت: سه شرکت هواپیمایی در هفته ۹ برنامه پروازی بین مرکز خراسان شمالی و تهران دارد اما به علت اینکه برخی از شرکت ها برنامه پروازی را لغو می کنند این میزان به کمتر از ۶ مورد می رسد.

    ۵۳۷ مسافر در فروردین و اردیبهشت امسال و در شرایط کرونایی با پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش دارد.

    پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی این استان بسیار کاهش یافت.

    ۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

    فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *