×
×

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی
رتبه نخست ازدواج در کشور برای خراسان شمالی

  • کد نوشته: 5687
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۱
  • ۰
  • استان خراسان شمالی با ثبت ۲ هزار و ۳۳۹ واقعه ازدواج در بهار امسال، رتبه نخست ازدواج در کشور را از آن خود کرد.
    رتبه نخست ازدواج در کشور برای خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    استان خراسان شمالی با ثبت ۲ هزار و ۳۳۹ واقعه ازدواج در بهار امسال، رتبه نخست ازدواج در کشور را از آن خود کرد.

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: میانگین کشوری نرخ ازدواج ۶.۶ در هزار و در خراسان شمالی ۹ در هزار است و بر این اساس از نظر سازمان ثبت احوال، این استان رتبه نخست ازدواج را در کشور دارد.

    علی زاهدی‌نیا، سن ازدواج را نیز در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری آن دانست و گفت: میانگین کشوری سن ازدواج مردان در مناطق شهری کشور ۲۹ سال و ۷ ماه و در نواحی روستایی ۲۷ سال و ۸ ماه عنوان شده و حال آنکه این شاخص در خراسان شمالی در شهرها ۲۷ سال و در روستاها ۲۵ سال و ۴ ماه است.

    وی اظهار داشت: میانگین کشوری سن ازدواج زنان نیز در مناطق شهری ۲۳ سال و ۹ ماه و در روستاها ۲۲ سال و ۲ ماه است که خراسان شمالی در این شاخص ها نیز به ترتیب ۲۲ سال و ۵ ماه و ۱۹ سال و ۵ ماه را به ثبت رسانده است.

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در عین حال افزود: در مجموع در بهار امسال ازدواج در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی کاهش یافته است.

    وی همچنین از ثبت ۴۱۹ واقعه طلاق در این استان در بهار امسال خبر داد و افزود: تعداد طلاق های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ فقره بیشتر شده است.

    زاهدی نیا،  میانگین سن طلاق مردان در این استان را نیز پایین تر از نرم کشوری آن دانست و گفت: میانگین سن مردان طلاق گرفته در شهرهای خراسان شمالی ۳۴ سال و ۵ ماه و در نواحی روستایی ۳۴ سال و ۳ ماه است و حال آنکه میانگین این شاخص در کشور برای نواحی شهری ۳۷ سال و ۶ ماه و برای مناطق روستایی ۳۵ سال و ۳ ماه است.   

    رتبه نخست ازدواج در کشور برای خراسان شمالی
    رتبه نخست ازدواج در کشور برای خراسان شمالی

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی، میانگین سن طلاق بانوان این استان را در مناطق شهری ۲۹ سال و ۹ ماه و در نواحی روستایی ۳۰ سال و ۸ ماه اعلام کرد و گفت: میانگین کشوری سن طلاق بانوان در شهرها ۳۲ سال و ۹ ماه است و در روستاها ۳۰ سال و یک ماه است.

    رتبه دوم تاهل در کشور

    وی افزود: ۹۲و ۸ دهم درصد از افراد زیر ۴۵ سال استان متاهل هستند و خراسان شمالی رتبه دوم تاهل را در کشور دارد.

    زاهدی نیا با بیان اینکه ۲۵۶ هزار و ۴۲ نفر از جمعیت استان جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۹۱۱ نفر  پسر و ۱۲۶ هزار و ۱۳۱ نفر دخترند و در واقع  ۳۵ درصد از جمعیت استان جوان است.

    بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۹۵، جمعیت استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر اعلام شده است اما طبق آخرین آمارهای اداره کل ثبت احوال، جمعیت این استان تا پایان خرداد امسال به ۹۸۰ هزار و ۶۶۶ نفر رسیده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *