×
×

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان
۳میلیاردریال فرش دستباف تولیدمددجویان کمیته امداد

  • کد نوشته: 6390
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۳
  • ۰
  • معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که بافندگان زیر پوشش این نهاد در استان امسال ۴۹۸ متر مربع فرش دستباف به ارزش ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال تولید کردند.
    ۳میلیاردریال فرش دستباف تولیدمددجویان کمیته امداد
  • تبلیغ هدفمند

     معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که بافندگان زیر پوشش این نهاد در استان امسال ۴۹۸ متر مربع فرش دستباف به ارزش ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال تولید کردند.

    مهدی نظری روز دوشنبه در این ارتباط بیان داشت: تولیدات این افراد بیشتر بافت ترکمنی، فارسی و ترکی است.

    وی گفت: هزار و ۷۵۸ بافنده فرش از نوع قالیچه و فرش ترکمن در مناطق گنبدکاووس، کلاله، آق قلا و گمیشان و فارسی و ترکی‌باف شامل قالیچه و تابلو فرش در آزادشهر، گرگان، رامیان، گالیکش و مینودشت فعالیت دارند.

    وی افزود: ارایه تسهیلات بانکی و مشاوره به بافندگان فرش از طریق راهبران شغلی در شهرستان ها، معرفی نقش‌های مورد درخواست بازار و برپایی دوره های آموزشی از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی حرفه ای، از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان بافنده فرش در گلستان است.

    معاون اشتغال کمیته امداد گلستان بیان کرد: راه اندازی سیستم راهبری شغلی برای هدایت‌گری و آموزش و نظارت و پشتیبانی و فروش تولیدات از مهمترین برنامه های حمایتی این نهاد از بافندگان فرش دستباف استان در سال جاری است.

    ۳میلیاردریال فرش دستباف تولیدمددجویان کمیته امداد
    ۳میلیاردریال فرش دستباف تولیدمددجویان کمیته امداد

    مطابق گزارش کمیته امداد گلستان، بافندگان فرش دستباف زیر پوشش این نهاد در استان پارسال ۵ هزار و ۳۱۸ متر مربع فرش، قالیچه، فرش ترکمنی و فارسی‌باف و تابلو فرش به ارزش ۱۷ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال تولید کردند.

    در گلستان اقوام مختلف زندگی می کنند که هر یک آداب و سنن و صنایع دستی مخصوص به خود دارند که بافت انواع فرش در بین بیشتر این قومیت ها و بخصوص قوم ترکمن قدمت طولانی دارد.

    استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۴۵ هزار نفر آن زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *