×
×

کارشناس عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه خراسان شمالی
دوچرخه‌سواران بعلت نبودمسیرویژه برای تمرین جاده‌ها راانتخاب کرده اند

  • کد نوشته: 7219
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۴
  • ۰
  • نبود مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مرکز استان خراسان شمالی، موجب حضور و فعالیت ناایمن و مخاطره‌آمیز دوچرخه‌سواران جوان در بزرگراه بجنورد تا بوستان گردشگری باباامان شده است.
    دوچرخه‌سواران بعلت نبودمسیرویژه برای تمرین جاده‌ها راانتخاب کرده اند
  • تبلیغ هدفمند

    نبود مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مرکز استان خراسان شمالی، موجب حضور و فعالیت ناایمن و مخاطره‌آمیز دوچرخه‌سواران جوان در بزرگراه بجنورد تا بوستان گردشگری باباامان شده است.

    کارشناس عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه خراسان شمالی روز دوشنبه اظهار داشت: بزرگراه بجنورد تا بوستان باباامان، به هیچ عنوان برای دوچرخه سواری ایمن نیست و با خطرات زیادی برای راکبان این وسیله نقلیه ناایمن همراه است.

    سرگرد محمد عمارلو افزود: ۹۰ درصد از دوچرخه هایی که در جاده تردد دارند، مجهز به چراغ نیستند و این امر، به مخاطرات تردد دوچرخه سواران افزوده است.

    کارشناس عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه خراسان شمالی گفت: در مسیر بجنورد – باباامان، برخی مسیرهای فرعی دسترسی به بزرگراه نیز وجود دارد که دغدغه برای ایمنی تردد دوچرخه سواران را بیشتر می کند.

    وی اظهار داشت: از سویی رغبت به استفاده از دوچرخه، به عنوان فعالیتی مفید و ورزشی بیشتر شده و اکنون شاهد حضور پرشمار دوچرخه سواران در مسیرهای جاده ای و از جمله محور بجنورد-باباامان و نیز بجنورد- بش قارداش هستیم که باید فکری اساسی در زمینه ایمنی این افراد داشته باشیم.

    سرگرد عمارلو گفت: حضور در بزرگراه برای دوچرخه سواران خطرآفرین است و پیشنهاد می شود با گذراندن مصوبه ای در فرمانداری و یا استانداری، تردد در بزرگراه ها برای این قشر ممنوع شود.

    کارشناس عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه خراسان شمالی گفت: باید فکری اساسی برای رفع مشکل تردد دوچرخه سواران در بزرگراه ها داشته باشیم.  علیرغم تصویب ایجاد نخستین مسیر ویژه دوچرخه سواری در معابر شهری مرکز استان خراسان شمالی، از چند سال پیش، تاکنون شهرداری بجنورد در اجرای آن اقدامی نکرده است.

    دوچرخه‌سواران بعلت نبودمسیرویژه برای تمرین جاده‌ها راانتخاب کرده اند
    دوچرخه‌سواران بعلت نبودمسیرویژه برای تمرین جاده‌ها راانتخاب کرده اند

    رییس‌گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی اخیرا در گفت و گو با ایرنا خواستار تسریع شهرداری در اجرای این طرح شده و گفته بود که بر اساس این طرح، خیابان‌های تربیت، نادر و شهید صیاد شیرازی برای ایجاد مسیر دوچرخه پیشنهاد شده که به عنوان نخستین مسیر ویژه دوچرخه در معابر شهری استان در شورای همتا نیز مصوب شده است.

    احسان رستمی کمند افزوده بود: از سال ۹۵، شورای هماهنگی ترافیک استان و البته استانداری خراسان شمالی به عنوان سیاستگذار اصلی حوزه حمل و نقل شهری، لزوم توجه به دوچرخه سواری و ایجاد مسیرهای دوچرخه در شهرهای مستعد را با هدف تغییر نگرش ترافیکی به طور ویژه مورد تاکید قرار داده است که برای رسیدن به این هدف، شهرداران موظف به بررسی و برنامه ریزی برای اجرای این مهم شده اند.

    شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در آن دوچرخه سواری می کنند. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *