×
×

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان
ایجاد۶۷۰۰ شغل توسط معین‌های اقتصادی کرمان

  • کد نوشته: 7553
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۴
  • ۰
  • به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: امسال در حوزه معین های(یاوران) اقتصادی تعداد ۹۶ طرح به تصویب رسیده که با اجرای این طرح ها ۶ هزار و ۷۰۰ فرصت جدید شغلی در استان ایجاد خواهد شد.
    ایجاد۶۷۰۰ شغل توسط معین‌های اقتصادی کرمان
  • تبلیغ هدفمند

    به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: امسال در حوزه معین های(یاوران) اقتصادی تعداد ۹۶ طرح به تصویب رسیده که با اجرای این طرح ها ۶ هزار و ۷۰۰ فرصت جدید شغلی در استان ایجاد خواهد شد.

    جعفر رودری روز جمعه با اعلام این مطلب اظهار داشت:  تاکنون یکهزار و ۲۳۰ نفر اشتغالزایی از این محل تحقق یافته که نقش موثری در تقویت و جهش تولید دارد.

    وی گفت : معین های اقتصادی از آغاز تا ابتدای سال جاری ۴۱۰ میلیارد تومان در راستای فعالیت های معین ها، در استان کرمان سرمایه گذاری کردند و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که ۳۰ درصد حجم کل سرمایه گذاری را شامل می شود.

    رودری افزود: ۹۶ طرح معین های اقتصادی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که نیاز به ۲۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد .

    وی با اشاره به دوره راه اندازی، شکل گیری، استقرار و انجام فعالیت معین های اقتصادی استان کرمان تصریح کرد: در دوره نخست تشکیل جلسات و قابلیت رسانه ای شدن مطرح بود و امروز با شکل گیری این نهادها اقدامات اجرایی انجام گرفته و در انجام اقدامات بخشی از معین ها فعالیت مورد انتظار را نداشتند.

    دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: اجرای پنجره واحد الکترونیکی، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای بهره وری، تامین مالی برای طرح های نیمه تمام و سرمایه گذاری جدید و نهادسازی اقتصادی برای بازاریابی فروش محصولات به تصویب ستاد رسیده و به عنوان اولویت دار دنبال می شوند.

    استان پهناور کرمان طی سال‌های گذشته به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شد و این امر مسئولان را برآن داشت الگوهای نوین مدیریتی از جمله ایجاد معین‌های اقتصادی با هدف اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن را به اجرا برسانند که موفقیت این الگو امروزه به اهرمی برای توسعه همه‌جانبه کرمان و برخی مناطق کشور تبدیل شده است.

    شرایط دشوار اقتصادی کنونی کشور و اعمال تحریم های ظالمانه بر ایران، مسئولان را بر آن داشت برای قطع وابستگی های خارجی، بهبود وضعیت معیشت مردم و توسعه پایدار این مرز و بوم از تمام ظرفیت داخلی برای بهره گیرند.

    ایجاد۶۷۰۰ شغل توسط معین‌های اقتصادی کرمان
    ایجاد۶۷۰۰ شغل توسط معین‌های اقتصادی کرمان

    فعالیت اساسی اقتصاد مقاومتی در قالب معین های اقتصادی از سال ۹۳ با مدیریت، فکر، توسعه، اعتماد به بخش غیردولتی در استان کرمان آغاز شد و الگوی نوین مدیریت توسعه با هم افزایی بخش غیردولتی در بخشی از مناطق به صورت آزمایشی و فعالیت اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی برای توان افزایی در شهرستان دور افتاده قلعه گنج کلید خورد و در راستای آن تفاهم نامه‌ای بین استان کرمان و بنیاد مستضعفان منعقد که برخی از وزیران آن را تایید کردند.

    اطلاعات و ظرفیت های استان کرمان با طرح آمایش اسناد بالادستی و برنامه پنجم و ششم توسعه در اختیار مشاور قرار گرفت و با مطالعات مجدد ظرفیت های منطقه و زیرساخت ها فعالیتی آغاز شد که اکنون پس از گذر چند سال قلعه گنج تغییرات محسوس و چشمگیری در امر توسعه داشته است لذا مدل اجرایی این شهرستان توسط مقام معظم رهبری به عنوان الگو به شهرستان‌های نیازمند توسعه معرفی شد.

    مدل موفق شهرستان قلعه گنج موجب شد که مدیریت ارشد استان کرمان این پروژه را در دیگر نقاط استان توسعه دهد و تفاهم نامه قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با دیگر هولدینگ ها و موسسات غیر دولتی منعقد شد و امروزه مدل توسعه پایدار استان به اجرای موفق در سایر استان ها تبدیل شده و در سال های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید بیشترین دستاوردها را برای کشور به دنبال داشته است.

    بهره گیری از بخش خصوصی به عنوان یکی از برنامه های دولت یازدهم در استان کرمان در قالب ۲۴معین اقتصادی شکل گرفت که این شرکت ها در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود موجبات رونق تولید و اشتغالزایی و همچنین تقویت زیرساخت های اتقصادی در جای جای این استان را طی چند سال گذشته رقم زدند.

    شرکت های مس سرچشممه ، سنگ اهن گلگهر سیرجان ف میدکو ، بنیاد مستضعفان ، شرکت هواپیمایی ماهان و بانک رسالت از جمله معین های اقتصادی هستند که در استان فعالیتهای خود را با حمایت دولت طی چند سال اخیر آغاز کرده اند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *