×
×

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی
افزایش۱۸درصدی آگاهی دانش آموزان درمصرف آب

  • کد نوشته: 7809
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۰
  • ۰
  • مردم وبه ویژه کشاورزان انتظار دارند که اگر تخلفی از سوی هر شخص و نهادی قرار می گیرد همه با یک نگاه و آنهم نگاه قانون باشد و نه اینکه برای افراد دارای نفوذ تبصره و ماده مانع از اجرای قانون شده و برای سایرین پتکی بر سرشان که این خلاف قانون و قسمی است که مدیران و مسئولین مرتبط در زمان به کرسی نشستن بر میز ریاست در پیشگاه خداوند و مردم یاد کرده اند.
    افزایش۱۸درصدی آگاهی دانش آموزان درمصرف آب
  • تبلیغ هدفمند

    سیدعقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در رابطه با این خبر گفت: با صرفه جویی ۱۱۹میلیون متر مکعبی صورت گرفته آب طی ۷سال گذشته نسبت به برداشت آب از منابع زیر زمینی به میزان ۱۳۸ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.که در خراسان شمالی با شناسایی بیش از ۲هزار حلقه چاه غیر مجاز با توجه به مدیریت منابع آب در مجموع ۵ هزار حلقه چاه آب در استان وجود دارد.

    مرتضوی تصریح کرد: از مجموع حدود ۲هزار حلقه چاه غیر مجاز پلمپ شده بیش از هزار حلقه آن در این دولت صورت گرفته است.

    وی در ادامه افزود: با تجهیز و نصب شمارشگر آب و برق بر روی بیش از هزار حلقه چاه سعی در مدیریت منابع زیرزمینی آب و برقی کردن این تعداد از حلقه ها را در دستور کار داشته ایم و نتیجه آن را نیز طی این ۷ سال شاهدیم.

    مرتضوی با اشاره به اینکه بهره برداری از منابع آبی زیر زمینی موجب شده که با افت سطح آب و کسری این شریان زندگی به کمبودی نزدیک ۲میلیارد مترمکعب مواجه شده ایم .

    بنا به اظهارات وی کسری به ثبت رسیده آب های زیر زمینی در دولت فعلی به میزان ۴۱۱ میلیون متر مکعب بوده در استان بوده است.

    افزایش۱۸درصدی آگاهی دانش آموزان درمصرف آب
    افزایش۱۸درصدی آگاهی دانش آموزان درمصرف آب

    حراست از محدوده و حریم قانونی رودخانه ها

    مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با تاکید بر اینکه : با وجود بیش از ۶هزار رودخانه و مسیل در خراسان شمالی تا کنون با لایروبی ۲۰۷ کیلومتر و ساماندهی شده است که در این بین نیز حریم و بستر بیش از ۱۰۰۰کیلیومتر از طول رودها و مسیل های مهم مورد مطالعه قرار گرفته است.

    وی درباره تاکید و همراهی شهروندان نسبت به مدیریت مصرف آب گفت: در این بخش با آماده سازی برنامه های ویژه و خاص مخصوص برای دانش آموزان و افزایش آشنایی شهروندان در زمینه چگونگی مصرف صحیح و بهینه آب آماده و در اختیار جامعه قرار گرفته است.

    احداث سد

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در ارتباط با احداث سدهای مخزنی اظهار داشت:تا کنون توانستیم با احداث ۸ سد با توان ذخیره سازی ۲۳۴میلیون متر مکعبی آب مورد نیاز استان را تامین کنیم که از تعداد سد سه سد با توان ذخیره سازی ۲۹ ملیون متر مکعب در دولت کنونی به ثبت و بهره برداری رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احداث چهار سد را در دست کار داریم که در کنار این تعداد یک سد دیگر نیز کارهای مطالعاتی آن در حال انجام می باشد.

    وی در ادامه افزود با اجرای شبکه ابیاری در پائین دست سدها نسبت به بهبود و توسعه زمین های کشاورزی تا کنون بیش از ۲۲ هزار هکتار از زمین های زراعی استان واقع در پایاب سدها زیر پوشش شبکه آبیاری قرار گرفته است.

    بالا بردن سطح آشنایی با منابع آب زیر زمینی موجود

    وی با اشاره به اجرای طرح دانش آموزی نجات آب در سه دوره گفت: موجب آشنایی ۱۰۳ هزار دانش آموز پایه هفتم و یازدهم با منابع آب زیر زمینی استان شد.که بر اساس آزمون های بعمل آمده نسبت به سطح آگاهی دانش آموزان استان از منابع آب زیر زمینی موجب افزایش ۱۸درصدی آنان شده است.

    با توجه به اینکه بیشترین اشتغال موجود در سطح استان بر می گردد به بخش کشاورزی که در مجموع با وجود ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی موجود ۳۰۰ هزار هکتار مرتبط با بخش زراعی و بیش از ۸۰ هزار هکتار آن مرتبط با بخش باغی می باشد که با وجود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزارنفری ساکن روستاها ۳۷الی ۴۲ درصد مردم استان شاغل در بخش کشاورزی هستند.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    در صورت مهیا ساختن زیر ساخت های لازم در کنار شعارهای مرتبط با مصرف یهینه و صرفه جویی در استفاده صحیح از آب می توان موجب به ثمر رسیدن تمام تلاش ها موجود شد و اینکه این خدمات در کدام دولت بیشتر اتفاق افتاده و در کدام یک کمتر نباید موجب شود که مسئولین آن را ابزاری برای فرار از مسئولیت و انجام تعهدات خود قلمداد کنند.

    مردم بیشتر به دنبال آبادانی و توسعه جامعه در کنار انتخاب شخصی که بعنوان نماینده شان بر کرسی مسئولیت بعنوتن مدیر یا ریاست سازمان ها می باشد هستند و نه اینکه صرفا با ارائه دستور بر روی کاغذ و بایگانی شدن آن در اتاق بایگانی ادارات موجب راکد ماندن آن شوند.

    در این بخش نیز مردم وبویژه کشاورزان انتظار دارند که اگر تخلفی از سوی هر شخص و نهادی قرار می گیرد همه با یک نگاه و آنهم نگاه قانون باشد و نه اینکه برای افراد دارای نفوذ تبصره و ماده مانع از اجرای قانون شده و برای سایرین پتکی بر سرشان که این خلاف قانون و قسمی است که مدیران و مسئولین مرتبط در زمان به کرسی نشستن بر میز ریاست در پیشگاه خداوند و مردم یاد کرده اند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *