×
×

کشت ذرت تابستانه ارزشمندتر از بهاره
شروع برداشت زیتون وذرت درشرق گلستان

  • کد نوشته: 7936
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۱
  • ۰
  • همه ساله در شرق گلستان در این فصل آغاز برداشت دو محصول شروع می شود که یکی ذرت علوفه ای گنبد کاووس بوده و دیگری زیتون سبز مینودشت که هر کدام برای مصارفی همچون جیره غذایی دام و طیور و تولید کنسرو روغن و صادارات آن مصرف می شود.
    شروع برداشت زیتون وذرت درشرق گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    همه ساله در شرق گلستان در این فصل آغاز برداشت دو محصول شروع می شود که یکی ذرت علوفه ای گنبد کاووس بوده و دیگری زیتون سبز مینودشت که هر کدام برای مصارفی همچون جیره غذایی دام و طیور و تولید کنسرو روغن و صادارات آن مصرف می شود.

    ذرت علوفه ای از مهمترین محصولات زراعی در دومین شهرستان بزرگ واقع در شرق گلستان است که هر ساله در فصل بهار کشت آن آغاز می شود که با آغاز فصل تابستان نسبت به بهار رونق بیشتری در بین کشاورزان منطقه پیدا می کند .

    این محصول مهم و استراتژی که دارای ارزش بسیار زیاد جیره غذایی برای مصارف دامی و قیمت مناسب آن موجب شده مشتریان خاص خود را در داخل و خارج از کشور داشته باشد.

    به همین خاطر در گنبد کاووس همه ساله بیش از چهار هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول پر ارزش با پیش بینی برداشت ۱۱۰هزار تن قرار گرفته می شود که این میزان هکتار کشت شده در اراضی دهستان ” آق آباد ” از توابع بخش مرکزی گنبد که در حاشیه پایین دست سدهای بوستان و گلستان زیر کشت می رود .

    عبدالملک آرخی رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی گنبد در این ارتباط به بازار کسب کار گفت: براساس پیش بینی برداشت ۱۱۰هزار تن از چهارهزار هکتار زیر کشت رفته ذرت علوفه ای، از هر هکتار زیر کشت رفته ۳۰ تن محصول برداشت می شود که قیمت خرید آن در سال جاری به صورت توافقی و در آغاز برداشت هر کیلوگرم ۴۲۵۰ تا ۴۵۰۰ ریال نرخ گذاری شده است.

    شروع برداشت زیتون و ذرت در شرق گلستان
    شروع برداشت زیتون وذرت درشرق گلستان

    حبیب الله زارع مدیر جهاد کشاورزی مینودشت نیز با اشاره به آغاز برداشت زیتون در این شهرستان گفت: با افزایش ۵۰ درصدی تولید این محصول از سطح ۴۱۲ هکتار باغات بارور که به لحاظ شرایط مناسب اب و هوایی ۵۲۵ تن محصول از نوع کنسروی و روغنی برداشت می شود.

    زارع در ادامه قیمت خرید توافقی این محصول ۷۰الی ۱۲۰ هزار ریال و متناسب با کیفیت و شرایط جمع آوری می باشد افزود:در حال حاضر در سطح شهرستان با فعالیت ۳ واحد فعال فرآوری زیتون با مجموع ظرفیت اسمی پنج هزار و ۵۰۰ تن تهیه کنسرو و ۶۲۵ تن روغن در حال تولید هستند.

    دو شهرستان گنبد و مینودشت واقع در شرق گلستان با جمعیتی بالغ بر ۴۳۰ هزار نفری ۱۹۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان را در خود جای داده است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *