×
×

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی
فراگیری معلمان مدارس استثنایی خراسان شمالی به زبان اشاره

  • کد نوشته: 10563
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۵
  • ۰
  • رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از اجرای طرح نهضت آموزش زبان اشاره در استان خبر داد و گفت: این طرح استانی، برای نخستین بار اجرا می‌شود و در گام نخست معلمان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
    فراگیری معلمان مدارس استثنایی خراسان شمالی به زبان اشاره
  • تبلیغ هدفمند

    رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از اجرای طرح نهضت آموزش زبان اشاره در استان خبر داد و گفت: این طرح استانی، برای نخستین بار اجرا می‌شود و در گام نخست معلمان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

    علی متقیان اظهار داشت: آموزش زبان اشاره، برای کمک به برقراری ارتباط با دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا است تا مشکلات آنان در ارتباط با جامعه کمتر شود.

    وی افزود: در این طرح استانی، پس از معلمان، خانواده و ارگان های دیگر هم آموزش های زبان اشاره را می آموزند.

    رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: نماینده ای از دستگاه های اجرایی، معرفی و در دوره های آموزشی شرکت خواهد کرد.

    وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: ۲۸۶ نفر آسیب دیده شنوایی زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان هستند که از خدمات آموزشی بهره مند هستند.

    متقیان خاطرنشان کرد: یکی از خدمات به این دانش آموزان که به صورت رایگان انجام می شود، اهدای سمعک است، سمعک به هر دانش آموز استثنایی و تلفیقی اهدا می شود.

    فراگیری معلمان مدارس استثنایی خراسان شمالی به زبان اشاره
    فراگیری معلمان مدارس استثنایی خراسان شمالی به زبان اشاره

    وی افزود: سال گذشته در قالب طرح خدمات حمایتی، ۶۳۰ میلیون ریال برای هزینه های تعمیرسمعک و مصارف پزشکی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی استان پرداخت شد.

    رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درصورتی که دانش آموزی تاکنون خدمات مربوط به سمعک و یا کاشت حلزون را دریافت نکرده است، آمادگی داریم تا از حمایت های خیران و آموزش و پرورش بهره مند شود.

    حدود سه هزار دانش آموز با نیازهای ویژه زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *