×
×

اقدام هماهنگ وهدفمند لازمه تنظیم بازار زنجان

  • کد نوشته: 11228
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • ۰
  • کمبود گوشت مرغ گرم در بازار و وجود نرخ‌های مختلف در برخی اقلام ضروری طی چند روز گذشته در استان زنجان باعث شد تا استاندار این استان ضمن هشدار جدی به متخلفان، از اعضای کارگروه تنظیم بازار بخواهد تا برای حل مشکلات، با یکسان کردن ادبیات، نظارت هدفمند، موثر و عملیاتی در بازار را در دستور کار قرار دهند.
    اقدام هماهنگ وهدفمند لازمه تنظیم بازار زنجان
  • تبلیغ هدفمند

     کمبود گوشت مرغ گرم در بازار و وجود نرخ‌های مختلف در برخی اقلام ضروری طی چند روز گذشته در استان زنجان باعث شد تا استاندار این استان ضمن هشدار جدی به متخلفان، از اعضای کارگروه تنظیم بازار بخواهد تا برای حل مشکلات، با یکسان کردن ادبیات، نظارت هدفمند، موثر و عملیاتی در بازار را در دستور کار قرار دهند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا در زمان حاضر گوشت گرم مرغ در استان زنجان با نرخ مصوب هر کیلوگرم ۱۶۰ هزار ریال برای مصرف کنندگان عرضه می شود و این درحالی است که نرخ این فرآورده در استان های همجوار بالاتر از این قیمت گزارش شده است.

    طی چند روز گذشته کمبود گوشت مرغ در سطح استان به دغدغه شهروندان و مسوولان استان تبدیل شده است تا آنجا که بخش قابل توجهی از دستور جلسه کارگروه تنظیم بازار استان به این موضوع اختصاص یافت.

    استاندار زنجان روز یکشنبه در این جلسه گفت: عادلانه بودن قیمت مرغ، عادلانه بودن قیمت نان، چند نرخی نبودن اقلام ضروری مردم، کنترل اقلام وارد شده به استان، تامین و توزیع مناسب لاستیک خودرو و سوخت در مناطق روستایی، همه این ها منوط به این است که ما وظایفمان را درست انجام دهیم.

    فتح الله حقیقی اظهار داشت: آنچه وارد استان می شود باید کنترل و نظارت کنیم و به هم پاس ندهیم تا کسی جرأت نکند بازار را به هم بزند.

    وی ادامه داد: کسی که خارج از انصاف عمل کند حتما در برابرش اقدام قاطع و قانونی انجام می دهیم.

    حقیقی به لزوم مشارکت مردم در کنترل بازار نیز اشاره کرد و گفت: برای این منظور و راحت تر شدن ارتباط می توان از همان سامانه طراحی شده برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی نیز استفاده کرد.

    استاندار زنجان به ضرورت تهیه جدولی از ضروریات مردم تاکید کرد و گفت: این لیست باید هر روز کنترل شود.

    شرط ادامه قیمت مرغ  با نرخ ۱۶ هزار تومان منوط به کنترل قیمت در استان‌های همجوار است

    استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود تداوم عرضه گوشت مرغ گرم به نرخ هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان را منوط به کنترل قیمت در استان های همجوار عنوان کرد و اظهار داشت: با عرضه مرغ گرم به نرخ مصوب، وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ارائه نهاده‌ها باید استان زنجان را در اولویت قرار دهد.

    وی خاطرنشان کرد: برای کسی که گوشت گرم مرغ را در قیمت ۱۶ هزار تومان عرضه می کند ما هم باید حمایت و کمک کنیم و البته اگر آنالیزی برای تغییر قیمت از سوی مسوولان مربوطه انجام شود ما هم در نرخ تجدید نظر می کنیم.

    حقیقی همچنین از مسوولان امر خواست تا مشکل تامین و توزیع تخم مرغ  نیز در استان ظرف روز (یکشنبه) حل شود و در این زمینه برنامه های تدارک دیده شده منظم انجام پذیرد.

    استاندار زنجان همچنین با بیان اینکه مصوبات ستاد تنظیم بازار استان باید ضمانت اجرایی داشته باشد، تصریح کرد: فرمانداران از طریق دهیاران باید شرایط حاکم بر بازار را در همه نقاط استان رصد کنند.

    وی با بیان اینکه با اخلالگران بازار که آرامش مردم را به هم می ریزند برخورد می کنیم، تصریح کرد: کسانی که مراعات نکنند این موضوع مصداق اخلال در آرامش جامعه است و ما از این زاویه با آنان برخورد می کنیم.

    کسی حق ندارد خلاف منافع مردم و خلاف عدالت رفتار کند

    استاندار زنجان گفت: آنچه در تنظیم بازار مهم است مردم هستند نه اینکه چند نفر به دنبال رسیدن به اهدافی دیگر و منافع فردی خود باشند، آنچه که در کارگروه تنظیم بازار مصوب می شود کسی حق ندارد در بیرون خلاف آن اظهار نظر کند.

    حقیقی اظهار داشت: اظهارات خلاف مصوبات کارگروه تنظیم بازار به سود مردمی که هشت ماه است در اثر کرونا با مشکلات عدیده مواجهند، نیست، بنابراین لازم است چیزی که در ستاد تصمیم گیری می شود همان هم اجرا شود.

    وی با بیان اینکه کسی حق ندارد خلاف منافع مردم و خلاف عدالت رفتار کند، افزود: اصل منافع عمومی مردم است و در این زمینه شعار و حقه بازی هم نباید داشته باشیم.

    حقیقی با بیان اینکه عوارض اظهارات خلاف مصوبات کارگروه تنظم بازار چیزی جز ایجاد چند نرخ در عرضه مایحتاج مردم نیست و باعث اخلال می شود، خاطرنشان کرد: تا آنجا که از دستمان برمی آید نباید بگذاریم چیزی به ضرر مردم اتفاق بیفتد.

    وی تاکید کرد: ما الان در شرایط جنگ هستیم و باید کاری کنیم در این وضعیت یک مقدار از استرس مردم را کاهش دهیم.

    مصوبات کارگروه تنظیم بازار به عنوان فصل الخطاب برای همه دستگاه‌ها است

    رییس جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه مشکل تامین نهاده ها برای مرغداری ها را یک مساله کشوری عنوان کرد و گفت: با این وجود زنجان جزو استان هایی است که تا کنون توانسته است توازن را در بازار حفظ کند.

    جواد تاراسی با بیان اینکه مصوبات کارگروه تنظیم بازار به عنوان فصل الخطاب برای همه دستگاه ها است، افزود: تلاش همه ما باید این باشد تا همه مصوبات کارگروه به نحو کامل عملیاتی شوند چرا که این مصوبات به نفع مردم است و سابقه مصوبات کارگروه نیز شاهد چنین امری است.

    عدم تخصیص نهاده ها از چالش های تولید گوشت مرغ در زنجان است

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: بر اساس آمار سال ۹۸، استان زنجان با تولید بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دام، طیور و زنبور عسل حدود ۱.۵ درصد از تولیدات کشور را در این بخش ها به خود اختصاص داد.

    محمدعلی صادقی اظهار داشت: در زمینه تولید انواع گوشت سفید نیز استان زنجان با تولید بیش از ۵۴ هزار تن، حدود ۲ درصد از تولیدات کشور را داشته است.

    وی به کاهش ۱۸ درصدی میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان تولید گوشت مرغ در ۶ ماهه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشت.

    صادقی به چالش های موجود در زمینه تولید گوشت مرغ گرم در استان اشاره کرد و گفت: عدم تخصیص کافی نهاده‌ها، کاهش جوجه ریزی، افزایش قیمت مصوب نهاده کنجاله سویا از ۲۴ هزارو ۵۰۰ ریال به ۲۷ هزار ریال، افزایش قیمت تمام شده مرغ و کاهش مصرف مرغ در جامعه در اثر شیوع کرونا از جمله چالش ها و دلایل کمبود مرغ در استان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *