×
×

پایان ساخت اولین مسکن زلزله زده

  • کد نوشته: 13431
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۶
  • ۰
  • پایان عملیات ساخت نخستین واحد مسکونی احداث شده برای زلزله‌زگان مراوه‌تپه، تجلیل از نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و هیات‌های مذهبی و فرهنگی گنبدکاووس در طرح ملی رزمایش کمک مومنانه و رونمایی از طرح کمک آموزشی "کیو آر کُد" در مدارس ابتدایی گنبد از جمله اخبار کوتاه امروز پنجشنبه شرق استان گلستان است.
    پایان ساخت اولین مسکن زلزله زده
  • تبلیغ هدفمند

    پایان عملیات ساخت نخستین واحد مسکونی احداث شده برای زلزله‌زگان مراوه‌تپه، تجلیل از نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و هیات‌های مذهبی و فرهنگی گنبدکاووس در طرح ملی رزمایش کمک مومنانه و رونمایی از طرح کمک آموزشی “کیو آر کُد” در مدارس ابتدایی گنبد از جمله اخبار کوتاه امروز پنجشنبه شرق استان گلستان است.

    به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، عملیات ساخت نخستین واحد مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان مرزی مراوه‌تپه که ۶ مهر امسال باحضور استاندار گلستان شروع شده بود، پس از ۳۳ روز به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

    سیدمحمد حسینی افزود: برای ساخت این واحد مسکونی ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت و هشت تن سیمان رایگان نیز توزیع شد .

    همچنین صدور پروانه ساخت توسط دهیاری و طراحی نقشه‌های اجرایی و نظارت بر ساخت آن نیز توسط کارشناسان بنیاد مسکن به صورت رایگان انجام شد. 

    پایان ساخت اولین مسکن زلزله زده
    پایان ساخت اولین مسکن زلزله زده

    زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه پنج مهرماه امسال شهرستان مراوه‌تپه در شرق استان گلستان را لرزاند که براثر این زمین لرزه ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب دید که ۵۰ درصد آنها نیاز به تعمیرات داشته و بقیه که اغلب خشتی و گلی بودند باید بازسازی می شدند که عملیات بازسازی آنها ۲۴ ساعت پس از این حادثه شروع شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *