×
×

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد:
علی آباد کتول سرآمد کشت گیاهان دارویی در کشور است

  • کد نوشته: 1391
  • ۱۳۹۸-۰۶-۱۳
  • ۰
  • معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه شهرستان علی آباد کتول در حوزه کشت گیاهان صنعتی کشور سرآمد است، افزود: می توان با راه اندازی سرای نوآوری، گیاهان صنعتی تولید شده را به صورت محصول فرآوری شده عرضه کرد.
    علی آباد کتول سرآمد کشت گیاهان دارویی در کشور است
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار، روح الله دهقانی فیروز آبادی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان علی آبادکتول از مواهب طبیعی بسیاری برخوردار است سعی داریم سرای نوآوری گیاهان صنعتی را در این شهرستان راه انداز کنیم.

    وی با اشاره به اینکه شهرستان علی آباد کتول در حوزه کشت گیاهان صنعتی کشور سرآمد است، افزود: می توان با راه اندازی سرای نوآوری، گیاهان صنعتی تولید شده را به صورت محصول فرآوری شده عرضه کرد تا ارزش افزوده ی آن را افزایش داد.

    معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد در خصوص اهمیت مایع نیکوتین، گفت: این ماده نه تنها در دخانیات به عنوان المانی در صنایع ،مبارزه با آفات ، سم و…عرضه می شود بلکه از ارزش افروده ی دیگری هم برخوردار است.
    فیروزآبادی با اشاره به اینکه واحد علی آباد کتول به دنبال این است که مسیر تفکر شغلی دانشجویان را از فضای ادارات، نهادهای دولتی و یا صرفا موسسات پژوهشی خارج کند و به سمت و سوی ایجاد کسب و کار و کارآفرینی سوق دهد، اظهار کرد: کارآفرینی یکی از مهمترین راه های حفظ، نجات و ارتقا دانشگاه های کشور محسوب می شود.

    وی اشتغال را مهمترین دغدغه جامعه امروز اعلام کرد و یادآور شد: توجه به راه اندازی برخی از کسب و کارها توسط جوانان تنها راه نجات اشتغال جامعه امروز است.

    معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد گفت: کشت گیاهان صنعتی، پنبه و نزدیک بودن به مرزهای شمالی کشور باعث شده تا شهرستان علی آباد کتول در کشور مورد توجه قرار گیرد که این موضوع فرصت شغلی بزرگی را ایجاد کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: اشتغال خام فروشی و ارزان فروشی در عرصه تولید یکی از ضعف های بزرگ در عرصه تولید است.

    نویسنده: فائزه نوچمنی
    منبع: بازار کسب و کار
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *