×
×

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان
۱۶۰میلیاردتومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی پرداخت شد

  • کد نوشته: 17112
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت:در سال جاری علیرغم افزایش تعداد مددجویان و کاهش اعتبارات دولتی این نهاد،تا کنون ۱۶۰ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است.
    ۱۶۰میلیاردتومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی پرداخت شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در صحن شورای اسلامی شهر گرگان از پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری خبرداد.

    ۱۶۰میلیاردتومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی پرداخت شد
    ۱۶۰میلیاردتومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی پرداخت شد
    ۱۶۰میلیاردتومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی پرداخت شد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت:در سال جاری علیرغم افزایش  تعداد مددجویان و کاهش اعتبارات دولتی این نهاد،تا کنون ۱۶۰ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است.

    بابایی در دویست و شصت و یکمین  جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و تعامل دوجانبه برای کمک  به شهروندان نیازمند عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و همچنین شیوع گسترده ویروس کرونا که استان گلستان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است، جمعیت مددجویی استان نسبت به سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است.
    وی با بیان اینکه بیشترین آمار مددجویان ما شامل خانوارهای بدون سرپرست است،گفت: بیش از ۸۰ هزار خانوار در سراسر استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که بیش از ۱۵۳ هزار نفر را شامل می شود.

    بابایی ادامه داد:امسال تاکنون ۱۸۱۵ مورد کمک هزینه جهیزیه برای ازدواج آسان جوانان با سرانه ۵ تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

    وی همچنین به ارائه آماری از پرداخت کمک هزینه مسکن اشاره کرد و گفت: ۲۳۶۲ مورد ودیعه مسکن تا مبلغ ۲۰میلیون تومان و کمک بلاعوض تا سقف یک میلیون در سالجاری پرداخت شده است.

    مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به عملکرد حوزه بهداشت و درمان گفت: ۹۰هزار مددجو ما دارای بیمه تکمیلی ،۲۵۰نفر از مددجویان مبتلا به بیماری خاص(پیوندکلیه- دیالیز- ام اس – هموفیلی – تالاسمی) و ۲۶۰۰ نفر مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند که از این تعداد ۳۵۰ نفر در منزل نگهداری می شوند.

    بابایی اظهار داشت: ماهانه ۱۵۰ هزارتومان به هر بیمار نیازمند نگهداری در منزل در کنار دیگر مساعدتها به حسابشان واریز می شود که تاکنون مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان  در این بخش مساعدت شده است.

    وی همچنین از اهدای سبد غذایی بصورت ماهانه به تعداد ۲۰۰۰ کودک دارای مشکل سوء تغذیه و ۱۰۰۰ مادرباردار و شیرده دارای مشکل سوء تغذیه که توسط مراکز بهداشتی شهرستانها با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار به امداد شهرستانها معرفی می شوند، خبرداد.
    بابایی در ادامه بیان کرد: ۱۷ هزار و ۳۰۰ دانش آموز،۱۱۱۴ دانشجو و طلاب علوم دینی و ۲۸۴ نخبه و استعداد برتر تحصیلی تحت حمایت از خدمات فرهنگی و تحصیلی این نهاد بهره مند می شوند.

    وی با اشاره به توزیع ۵۲۰ عدد تبلت در بین دانش آموزان فاقد تبلت در ادارات شهرستانی و مناطق محروم گفت:در حال حاضر در قالب طرح یادگار مهر(خرید تبلت دانش آموزی) مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است که اقدامات لازم برای خرید تبلت صورت گرفته است.

    مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۲۲۰۸ خدمات عمرانی در حوزه مسکن با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به جامعه هدف این نهاد ارائه شده است.

    وی با اشاره به جمع آوری ۳۶ میلیارد تومان کمک های مردمی در پویش ایران همدل گفت:این نهاد ۶ میلیارد تومان در حوزه شیوع ویروس کرونا به  ۶۷ هزار خانوار پرداخت کرد.

    مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: مشارکت پیمانکاران و کارکنان شورای شهر و شهرداری در طرح اکرام ایتام ، هم افزایی در کمک مومنانه به جامعه هدف کمیته امداد،در اختیار قرار دادن فضای مخصوص (دائمی ) عرضه محصولات مشاغل خانگی به مددجویان،ایجاد مرکز نیکوکاری در شهرداری گرگان،هم افزایی در ماده ۱۷ برای کمک بیشتر به نیازمندان واستفاده رایگان دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت از فضاهای ورزشی و خانه های فرهنگ  از خواسته ها و انتظارات کمیته امداد استان از مجموعه شهرداری و شورای شهر گرگان است.

    اعضای شورای شهر گرگان در این نشست با اشاره به ضرورت حمایت از مددجویان و شهروندان نیازمند برنظام مند شدن کمک ها و همچنین ایجاد کارگروه مشترک شورای اسلامی شهر ، شهرداری و کمیته امداد تاکید کردند.

    اعضای شورای اسلامی شهر گرگان همچنین، با در اختیار قراردادن فضای کسب وکار به نیازمندان ، برای مشارکت در طرح اکرام ایتام نیز اعلام آمادگی کردند.

    گفتنی است،در ادامه این نشست سعید رحیمی،عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر گرگان، حمایت معنوی از ۱۰ فرزند یتیم گرگانی را برعهده گرفت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *