×
×

کریسمس متفاوت با کرونا

  • کد نوشته: 17357
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، دولت های سراسر اروپا و آمریکا تصمیم گرفته اند برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا، محدودیت های تازه ای را در جریان تعطیلات کریسمس اعمال کنند.
    کریسمس متفاوت با کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    همزمان با نزدیک شدن به سال نو مسیحی در یکسالگی شیوع مرگبار ویروس کرونا در جهان، دیگر از تعطیلات شاد کریسمس در بسیاری از کشورهای جهان خبری نیست و امسال کریسمس در سایه همه‌گیری کووید–۱۹ متفاوت از سال‌های پیش برگزار می‌شود.

    کریسمس متفاوت با کرونا

    کریسمس متفاوت با کرونا

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، دولت های سراسر اروپا و آمریکا تصمیم گرفته اند برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا، محدودیت های تازه ای را در جریان تعطیلات کریسمس اعمال کنند.

    نشریه فایننشال تایمز در گزارشی در این مورد نوشت: اروپایی هایی که امیدوار بودند کریسمس و تعطیلات سال جدید را عاری از قرنطینه کرونایی برگزار کنند، با افزایش آمار ابتلا در سراسر این قاره که دولت ها از لندن گرفته تا آتن را بر آن داشت محدودیت های اعمال شده در زمینه تردد آزاد را تشدید کنند، به یکباره ناامید شدند.

    این محدودیت ها در سراسر قاره اروپا به شیوه های متفاوت اعمال می شود. به عنوان نمونه، بلژیک سختگیری ها در طول تعطیلات را افزایش داده است و به مردم اجازه می دهد فقط یک دوست را به منزل خود دعوت کنند و اگر تنها باشند، این تعداد به دو نفر افزایش می یابد.

    فرانسه، مهلت دادن برای برگزاری تجمعات شب سال نو را لغو کرده است و از روز سه شنبه محدودیت های رفت و آمد از ساعت ۸ شب تا ۶ صبح اعمال می کند.

    ایتالیا نیز که از انگلیس در ثبت بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در اروپا پیشی گرفته، یکی از سخت ترین محدودیت های مسافرتی اروپا در جریان کریسمس را به اجرا می گذارد که به موجب آن، مردم ایتالیا از ۲۰ دسامبر تا ۶ ژانویه (۳۰ آذر تا ۱۷ دی) اجازه تردد بین مناطق مختلف این کشور را ندارند.

    یونان تا ۷ ژانویه (۱۸ دی) در قرنطینه باقی می ماند و در انگلیس نیز که آمار ابتلا افزایش داشته است، این گمانه زنی وجود دارد که لندن و مناطق دیگر انگلیس با تشدید محدودیت ها در هفته جاری روبه رو شوند.

    اما این آلمان است که موج اول همه گیری در بهار را بهتر از اکثر همسایگان خود مدیریت کرد و اکنون با یکی از جدی  ترین تهدیدهای ناشی از موج دوم کرونا مواجه است.

    آلمان در ابتدا قصد داشت تعطیلی جزئی اعمال شده در آغاز نوامبر (آبان ماه) را کاهش دهد. اما اکنون تصمیم مخالفی گرفته و به قرنطینه سخت تری حکم داده است که از روز چهارشنبه به اجرا گذاشته می شود و به مدت سه هفته و نیم ادامه می یابد.

    از روز چهارشنبه، فروشگاه های غیرضروری، مدارس و آرایشگاه ها در آلمان تعطیل می شوند و شرکت های تجاری مجازند به کارمندان خود تعطیلات طولانی مدتی پیشنهاد یا به آنها اجازه دهند از خانه کار کنند. برگزاری جشن های سال نو در فضاهای باز ممنوع و فروش مواد آتش بازی و تجمعات در اماکن عمومی نیز قدغن است.

    با این همه، نحوه مدیریت دولت آلمان بر بحران کرونا، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و تجمعات اعتراضی در این کشور برگزار شده است. معترضان که شامل شهروندان خشمگین و تندروهای راستگرا می شوند، مخالف واکسینه شدن هستند.

    در این میان، مردم آمریکا از سختگیری های کرونایی در جریان کریسمس مستثنی نیستند. روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت برای میلیون ها کالیفرنیایی، همه گیری کووید – ۱۹، ناخواسته ترین هدیه کریسمس امسال را به ارمغان می آورد.

    در حالی که ایالت کالیفرنیا با بیشترین و خطرناکترین افزایش موارد ابتلا و بستری شدن افراد روبه روست، تعطیلی گسترده ای در این ایالت به اجرا گذاشته شده است.

    طبق جدیدترین آمار، تنها در روز دوشنبه بیش از ۲۰  هزار مرگ ناشی از مبتلا به کرونا و بیش از ۳۴ هزار مورد جدید ابتلا گزارش شده است. برای اولین بار، بیش از ۱۰ هزار شهروند کالیفرنیایی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده اند.

    «توماس کی. لیو» یک پزشک آمریکایی در نوشتاری برای روزنامه یواس ای تودی به مردم آمریکا توصیه کرد کریسمس امسال در خانه بمانند و سفر نکنند. وی گفت اکنون زمان مبارزه با این بیماری است نه اینکه به روند تشدید آن دامن زده شود.

    کریسمس متفاوت با کرونا
    کریسمس متفاوت با کرونا

    این پزشک گفت که امسال زمان مناسبی برای سفر و ملاقات با خانواده ها در طول تعطیلات نیست. موارد ابتلا به کووید–۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن روند صعودی دارد و سردخانه های سیار به دلیل پر شدن ظرفیت سردخانه های معمولی در آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

    بعلاوه، بیمارستان ها نیز به آستانه اتمام ظرفیت شان برای پذیرش بیماران کرونایی نزدیک می شوند.

    براساس آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، در بیش از ۱۰۰ بخش مختلف در سراسر این کشور، ظرفیت بیمارستانی از ۹۰ درصد فراتر رفته است. این وضعیت باعث تحلیل سیستم مراقبت های بهداشتی و فرسودگی کادر پزشکی و پرستاران آمریکا شده و با کاهش دستگاه های ونتیلاتور، امکان مرگ افراد بیشتر است.

    این پزشک آمریکایی تصریح کرد که به رغم درخواست های مکرر کارشناسان پزشکی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا برای خودداری از شرکت در مراسم روز شکرگزاری، مردم در خانه نماندند و سفرهای هوایی در سال جاری رکورد زد.  

    با این همه، امیدواری وجود دارد که واکسن کرونا به زودی توزیع شود، با این حال مهم است درک شود که توزیع گسترده واکسن طی هفته ها یا ماه ها امکان پذیر نیست. بعلاوه، واکسن در شرایطی می تواند موثرتر باشد، که موارد ابتلا به کووید – ۱۹ کمتر باشد.

    همچنین بحران کرونا در آمریکای لاتین از وضعیت بد به بدتر سوق یافته است، شرایطی که می تواند بر تعطیلات و جشن های کریسمس در این منطقه تاثیر گذارد.  

    روزنامه گاردین در گزارشی در این مورد نوشت: در پاراگوئه که به دلیل واکنش فعالانه به همه گیری کووید – ۱۹ از تمجید و تحسین برخوردار شده است، مقام ها تصمیم گرفته اند محدودیت های سخت تری را اعمال کنند.  

    این کشور در هفته های اخیر شاهد افزایش روزانه موارد ابتلا به کرونا بوده و برای اولین بار از ۱ اکتبر (۱۰ مهر)، از یک هزار مورد ابتلا روزانه فراتر رفته است.

    در شیلی، «انریکه پاریس» وزیر بهداشت این کشور اذعان کرده که برای موج جدید احتمالی ابتلا به کرونا در ماه ژانویه (دی) آماده است، موجی که ممکن است از قدرت بیشتری در مقایسه با قبل برخوردار باشد.

    برزیل نیز که پس از آمریکا بیش از هر کشور دیگری قربانی کرونایی داده است، این درد را به خوبی احساس می کند.

    ۲۱ ایالت از ۲۶ ایالت برزیل از سیر صعودی ابتلا گزارش داده اند و برگزاری جشن های کریسمس و شب سال نو نیز برای مهار این بحران ممنوع اعلام شده است.

    ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل در سطحی گسترده به دلیل کم اهمیت جلوه دادن خطر این بیماری مورد انتقاد قرار گرفته است. وی، کرونا را یک آنفلوانزای کوچک خوانده است.

    طبق تازه ترین گزارش ها، ۷۲ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۴۴۹ نفر در سراسر جهان به کووید–۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۱۷۷ نفر فوت کرده و ۵۰ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۱۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *