×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
نباید رفتارمردم تابع رنگ‌بندی کروناباشد

  • کد نوشته: 17850
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا دکتر سید عباس موسوی افزود : رنگ بندی استان ها و شهرستان ها بر اساس معیارهای کلی ستاد ملی مقابله با کرونا است. استان ها و حتی بیمارستان ها هیچ نقشی در این زمینه ندارند زیرا آمارهای بیماران کرونایی از بیمارستان های به صورت مستقیم وارد سامانه متمرکز ستاد ملی می شود و در آنجا رنگ بندی صورت می گیرد.
    نباید رفتارمردم تابع رنگ‌بندی کروناباشد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تغییر رنگ‌بندی استان را ناشی از ملایم شدن شیب افزایش بیماران کرونایی دانست و هشدار داد : مردم مازندران نباید تابع این رنگ‌بندی باشند و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه فاصله‌گذاری اجتماعی را باید به طور کامل رعایت کنند.

    نباید رفتارمردم تابع رنگ‌بندی کروناباشد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا دکتر سید عباس موسوی افزود : رنگ بندی استان ها و شهرستان ها بر اساس معیارهای کلی ستاد ملی مقابله با کرونا است. استان ها و حتی بیمارستان ها هیچ نقشی در این زمینه ندارند زیرا آمارهای بیماران کرونایی از بیمارستان های به صورت مستقیم وارد سامانه متمرکز ستاد ملی می شود و در آنجا رنگ بندی صورت می گیرد.

    وی توضیح داد : مهم ترین عامل در تعیین رنگ بندی ها میزان شیب بیماری در شرایط افزایشی است که در استان مازندران این شیب نسبت به دوران موج نخست و دوم بسیار ملایم و کند شده است که البته نتیجه همکاری تک تک شهروندان بوده و انتظار است همچنان ادامه یابد. 

    سخنگوی ستاد مقابله با کرونای مازندران گفت : در عین اینکه روند شیوع ویروس کرونا و تعداد بیماران بستری استان رو به افزایش است ، اما این افزایش تهاجمی نیست و شیب ملایمی را طی می کند در نتیجه نباید نتیجه گیری کرد که شیوع کرونا متوقف شده است.

    وی افزود : نگرانی مردم در باره تغییر وضعیت استان قابل درک است ، اما تغییرات پیش آمده ناشی از آرام شدن شیب کرونا ناشی از افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی در پی اجرای محدودیت های طرح جامع است که از ورود استان به پیک سوم جلوگیری کرده است.

    دکتر موسوی نسبت به برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی های آیین های سنتی مانند شب یلدا هشدار داد و تاکید کرد : ثبات این شرایط تضمینی نیست و عدم رعایت نکات بهداشتی می تواند بار دیگر مازندران را به وضعیت قرمز بکشاند.

    وی افزود : نارنجی شدن وضعیت کرونایی استان به معنای بهبود نیست و نباید منجر به عادی انگاری مردم شود. در آیین های سنتی باید این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد که هرگونه سهل انگاری ممکن است افراد و خانواده ها را گرفتار بیماری کووید-۱۹ کند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست هیچ توجهی به رنگ بندی ها نکنند و حداکثر رعایت پروتکل های کرونایی و فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند .

    وی هشدار داد : کوچک ترین عادی انگاری می تواند ترافیک بیماران کرونایی در بیمارستان ها را سنگین و کار کادر درمانی را سخت تر کند و جانشان را بیشتر در معرض تهدید قرار دهد . 

    بر اساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان‌های این استان چهار رقمی شد و به یکهزار و ۴۶ نفر رسید.

    ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین ارزیابی خود وضعیت ۱۷ شهرستان مازندران را نارنجی و پنج شهرستان را هم زرد اعلام کرد. طی یک هفته گذشته با وجود شیب ملایم افزایشی آمار بیماران بستری کووید-۱۹ در مازندران ، وضعیت قرمز پنج شهرستان استان از روز شنبه این هفته نارنجی و پنج شهرستان هم از نارنجی تبدیل به زرد شد.

    طبق گزارش رسمی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل ، کرونا تاکنون بیش از ۲ هزار قربانی در این استان گرفت که دستکم ۳۰ نفرشان از میان کادر درمانی بودند که به شهادت رسیدند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *