رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد گفت: با دریافت مجوز تاسیس ۱۲ آموزشگاه جدید در این شهرستان مجموع کل مراکز آموزشی در این شهرستان ۲ برابر می‌شود.
×
×

رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد
۲ برابری آموزشگاه‌های مهارتی در مهاباد

  • کد نوشته: 17881
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد گفت: با دریافت مجوز تاسیس ۱۲ آموزشگاه جدید در این شهرستان مجموع کل مراکز آموزشی در این شهرستان ۲ برابر می‌شود.
    ۲ برابری آموزشگاه‌های مهارتی در مهاباد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد گفت: با دریافت مجوز تاسیس ۱۲ آموزشگاه جدید در این شهرستان مجموع کل مراکز آموزشی در این شهرستان ۲ برابر می‌شود.

    محمود کریم‌دخت ر بیان کرد: پروانه آموزشگاه‌های تازه تاسیس در رشته‌های مختلف و پرطرفدار از جمله طلاسازی، صنایع دستی، آشپزی و شیرینی پزی، طراحی و دوخت، مراقبت و زیبایی، امور مالی و بازرگانی خواهد بود که به دیگر آموزشگاه‌های این شهرستان اضافه خواهد شد.

    ۲ برابری آموزشگاه‌های مهارتی در مهاباد

    وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲ آموزشگاه فعال شامل رشته‌های شامل طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات و گردشگری، بهداشت ایمنی و آرایشگاه و زیبایی در سطح شهرستان مهاباد مشغول به کار هستند که سالیانه با ظرفیت ۱۲۵ هزار نفر ساعت آموزش در جهت اشتغال و مهارت آموزی شهروندان فعالیت دارند.

    رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد با اشاره به اینکه فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری است، افزود: کارآموزانی که دوره‌های مهارتی را در این آموزشگاه‌ها طی کنند، بعد از شرکت در آزمون پایان دوره موفق به اخذ مدرک فنی مهارتی با کد بین‌المللی خواهند شد.

    کریم‌دخت اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت کاهش ظرفیت کلاس‌ها طی نیمه نخست امسال، ۵۸۴ مهارت‌آموز آموزش‌های مختلف را در این شهرستان فراگرفتند که این تعداد نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۲۵ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی برای پسران و دختران برگزار شده است، ادامه داد: از مجموع کل آموزش‌دیدگان، ۲۹۴ نفر مرد و ۲۹۰ نفر زن بودند که در قالب ۴۵ حرفه و رشته مختلف مهارت‌های کسب و کار را فراگرفتند.

    وی اضافه کرد: امسال همچنین ۹۶ نفر در ندامتگاه، ۷۵ نفر در پادگان‌های نظامی و ۱۷۳ نفر نیز در مناطق حاشیه شهر و روستاهای اطراف آموزش‌های رایگان دریافت کرده‌اند.

    مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به این مراکز گام‌های موثرتری بردارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *