×
×

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی
۸۰هزارمیلیاردریال ارزش سهام عدالت خراسان شمالی شد

  • کد نوشته: 17943
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مجید درخشانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ارزش دارایی های این شرکت و در پیش بودن انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام، ثبت نام اعضای این شرکت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) الزامی است.
    ۸۰هزارمیلیاردریال ارزش سهام عدالت خراسان شمالی شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ارزش دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت این استان در بازار سرمایه به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

    ۸۰هزارمیلیاردریال ارزش سهام عدالت خراسان شمالی شد

    ۸۰هزارمیلیاردریال ارزش سهام عدالت خراسان شمالی شد
    ۸۰هزارمیلیاردریال ارزش سهام عدالت خراسان شمالی شد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مجید درخشانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ارزش دارایی های این شرکت و در پیش بودن انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام، ثبت نام اعضای این شرکت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) الزامی است.

    وی با بیان این که میانگین ثبت نام سجام در کشور ۲۵ درصد است، افزود: با وجود اینکه خراسان شمالی از استان هایی است که ثبت نام اعضای شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت آن در سامانه سجام ۳۸ درصد بود اما تا ۵۰ درصد سهامداران در این سامانه نامنویسی نکنند، انتخابات برگزار نخواهد شد.

    سامانه سامانه یک برنامه یکپارچه به منظور ثبت و نگهداری اطلاعات تمام سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابورس است که در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده است.

    درخشانی با بیان اینکه افزون بر نیمی از جمعیت خراسان شمالی عضو شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت هستند، گفت: شمار اعضای این شرکت به ۵۳۸ هزار نفر رسیده که ۷۳ درصد از دارندگان سهام عدالت را شامل می شود و اگر چه در ثبت نام سجام در رده پنجم کشور هستیم اما باید نیمی از اعضا ثبت نام کنند تا بتوان انتخابات هیات مدیره را برگزار و رای گیری کرد.

    وی از سهامدارانی که مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و عضو شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در استان هستند خواست تا حتما با ثبت نام در سامانه سجام،  کد احراز هویت دریافت کنند و افزود: افرادی که در این سامانه ثبت نام نکنند نمی توانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

    مطالبات ۳.۷ هزار میلیارد ریالی پیمانکاران خراسان شمالی

    وی مطالبات پیمانکاران خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی را سه هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: استفاده از اوراق خزانه و اوراق تسویه برای پرداخت مطالبات و یا تهاتر بدهی های مالیاتی و بانکی فرصت خوبی است که پیمانکاران می توانند از آن استفاده کنند.  

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از ورود شهرداری های بجنورد و شیروان به چرخه استفاده از این اوراق خبر داد و گفت: هم اکنون شهرداری بجنورد بخشی از مطالبات هزار میلیاردی خود از دستگاه های دولتی را به این شکل تهاتر کرده است.

    درخشانی با بیان اینکه سهم عمده اعتبارات دولت در پروژه های عمرانی استفاده از اسناد خزانه است،  اظهار داشت: اسناد خزانه کمک خوبی به پیمانکاران است و سهم پرداخت های نقدی در اعتبارات دولتی زیاد نیست و بنا بر این پیمانکاران چاره ای جز استفاده از اسناد خزانه ندارند.

    وی از اسناد خزانه به عنوان ظرفیتی یاد کرد که پیمانکاران دارای کد بورسی می توانند پیش از موعد ۱۴۰۰ و با استفاده از آن به پول خود برسند و افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اسناد خزانه به پیمانکاران پرداخت شده است

    وی یکی از مشکلات فضای کسب و کار در استان را مقررات زائد بیان کرد و گفت: با تشکیل کارگروهی نسبت به مقررات زدایی اقدام خواهد شد.

    درخشانی خاطرنشان کرد: وضعیت استان از نظر شاخص بهبود فضای کسب و کار نیز به جز سال قبل و بهار امسال، که ۱۸ و ۱۹ بود، در تابستان به ۲۴ رسید و وضعیت این شاخص در پاییز امسال هنوز اعلام نشده است.

    وی از سرمایه گذاری هشت میلیون دلاری یک شرکت خارجی در استان نیز خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری مشارکتی است و طرف ایرانی باید در ۶ ماه قسمتی از سرمایه را در قالب ماشین آلات، فناوری و دیگر موارد فراهم کند.  

    ۹۳ درآمد سال استان وصول شد

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در مورد درآمد وصولی استان در ۹ ماه گذشته، گفت: میزان درآمد مصوب استان برای سال جاری چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تعیین شده که تاکنون چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال آن وصول شده، یعنی در واقع ۹۳ درصد سهم درآمدی وصول و بیش از ۱۲۴ درصد پیش بینی ها محقق شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *