×
×

مدیرکل گمرکات گلستان گفت
صادرات۷۹میلیون دلارکالاازگمرکات گلستان درسالجاری

  • کد نوشته: 18088
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدابراهیم حسینی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی تجار و بازرگانان گلستان شامل پنیر، ید، پلی استایرن و رب گوجه بود که به عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شد.
    صادرات۷۹میلیون دلارکالاازگمرکات گلستان درسالجاری
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل گمرکات گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴۱ هزار تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش تقریبی ۷۹ میلیون و ۲۸۸ هزار دلار از مبادی گمرکی استان به کشورهای منطقه صادر شد.

    صادرات۷۹میلیون دلارکالاازگمرکات گلستان درسالجاری

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدابراهیم حسینی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی تجار و بازرگانان گلستان شامل پنیر، ید، پلی استایرن و رب گوجه بود که به عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شد.

    به گفته وی صادرات کالا از استان گلستان در این مدت از لحاظ وزنی ۴۸ درصد و ارزش دلاری ۲۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

    وی شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ از سوی کشورهای مقصد را عامل اصلی کم‌شدن صادرات گلستان باوجود افزایش تولیدات استان گلستان اعلام کرد.

    مدیرکل گمرکات گلستان در خصوص واردات کالا از مبادی گمرکی گلستان در ۹ ماه گذشته نیز گفت: طی این مدت حدود هفت هزار و ۵۶۸ تن کالا به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون و ۳۸ هزار دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۷ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۱ درصد کمتر است.

    حسینی اضافه کرد: ماشین آلات خط تولید جوجه کشی، ژنراتور دیزل برق، روغن خام سویا و جو از مهمترین اقلام وارداتی به گلستان است که اغلب از ترکیه، چین، قزاقستان و ترکمنستان از طریق گمرک اینچه برون وارد استان شد.

    مدیرکل گمرکات گلستان همچنین درآمد وصولی گمرک از اول فروردین تا پایان آذر امسال را حدود ۱۲۳ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال اعلام کرد.

    اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

    اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیر مجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

    در سال‌های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

    استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *