×
×

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه:
اجرا۲۳طرح آبخیزداری درمراوه‌تپه

  • کد نوشته: 20156
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ابراهیم سرایلو اظهار داشت: این پروژه‌ها که شامل احداث "سازه‌های سنگی و ملاتی، بند خاکی و کف بند" هستند، در حوزه آبخیز ۲ رودخانه اترک و گرگانرود و حوزه‌های فرعی آنها از جمله "یانبلاغ، قرناوه، قرناوه بزرگ، چنارلی، قازانقایه، شوردره و مراوه‌تپه" اجرا می‌شوند.
    اجرا۲۳طرح آبخیزداری درمراوه‌تپه
  • تبلیغ هدفمند

    گنبدکاووس – بازار کسب کار آنلاین – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه گفت که ۲۳ طرح آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب‌ فصلی و خسارات ناشی از آن، ذخیره آب به‌ویژه برای شرب دام‌ و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی با اعتبار تقریبی ۱۲۲ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی در این شهرستان مرزی درحال اجرا است.

    اجرا۲۳طرح آبخیزداری درمراوه‌تپه

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ابراهیم سرایلو اظهار داشت: این پروژه‌ها که شامل احداث “سازه‌های سنگی و ملاتی، بند خاکی و کف بند” هستند، در حوزه آبخیز  ۲ رودخانه اترک و گرگانرود و حوزه‌های فرعی آنها از جمله “یانبلاغ، قرناوه، قرناوه بزرگ، چنارلی، قازانقایه، شوردره و مراوه‌تپه” اجرا می‌شوند. 

    وی بابیان اینکه ۱۴ مورد از طرح‌های آبخیزداری در دست اجرای مراوه‌تپه آماده بهره‌برداری است، افزود: پیشرفت فیزیکی بقیه طرح‌ها از پنج تا ۸۵ درصد است که تعدادی از آنها تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    سرایلو اضافه کرد: از پروژه های در دست احداث آبخیزداری مراوه‌تپه، پنج مورد درحوزه آبخیز یانبلاغ، هفت مورد در حوزه آبخیز قرناوه و قرناوه بزرگ، ۶ مورد در حوزه آبخیز قازانقایه، سه مورد در حوزه آبخیز چنارلی، یک مورد در حوزه آبخیز شوردره و یک مورد در حوزه آبخیز مراوه تپه واقع است.

    وی گفت: کنترل و جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل سیلاب‌ فصلی و کاهش خطرات ناشی از آن‌، توسعه و تقویت پوشش گیاهی در شیب‌های ناپایدار با کنترل هرز آب‌ها، تثبیت کف آبراهه، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و تلطیف هوا از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری است.

    شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق گلستان ۲۶۴ هزار هکتار عرصه منابع ملی دارد که از این مقدار ۴۷ هزار هکتار جنگل و ۲۱۷ هزار هکتار مرتع است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *