×
×

رئیس پلیس فتا استان گلستان
۹۵درصدی پرونده های حوزه فضای مجازی درگلستان کشف وضبط شد

  • کد نوشته: 20341
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۴
  • ۰
  • به گزاش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ "ابراهيم پرسا" رئیس پلیس فتا استان گلستان طی بازدید از خبرگزاری ایرنا در گرگان، در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری مهم‌ترین اقدامات پلیس فتا را تشریح کرد.
    ۹۵درصدی پرونده های حوزه فضای مجازی درگلستان کشف وضبط شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان گلستان از کشف ۹۵ درصدی پرونده‌های واصله به پلیس فتا استان گلستان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

    ۹۵درصدی پرونده های حوزه فضای مجازی درگلستان کشف وضبط شد

    ۹۵درصدی پرونده های حوزه فضای مجازی درگلستان کشف وضبط شد
    ۹۵درصدی پرونده های حوزه فضای مجازی درگلستان کشف وضبط شد

    به گزاش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ “ابراهیم پرسا” رئیس پلیس فتا استان گلستان طی بازدید از خبرگزاری ایرنا در گرگان، در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری مهم‌ترین اقدامات پلیس فتا را تشریح کرد.

    وی در خصوص وضعیت جرائم در حوزه فضای مجازی گفت: در ۹ ماهه سال۹۹ به نسبت مدت مشابه سال قبـل، با کاهش ۲۵ درصدی وقـوع پرونده‌ها مواجه بودیم که مهم‌ترین علت آن راه‌اندازی رمز دوم یک‌بارمصرف اینترنتی و کاهش جرائم مالی می‌باشد.

    این مقام انتظامی گفت: ۳۳ درصد جرائم سایبری در حال حاضر در حوزه جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب، تهدید و مزاحمت اینترنتی بوده و ۲۷ درصد برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی افراد و ۲۵ درصد مربوط به کلاه‌برداری رایانه‌ای و ۱۵ درصد دیگر هم سایر جرائم حوزه فضای مجازی می‌باشد.

    سرهنگ پرسا تصریح کرد: مهم‌ترین انگیزه مجرمان در انجام جرائم فضای مجازی کسـب منافع مـالـی، کنجـکاوی، سـرگرمی و انتقام‌جویی بوده که در موارد متعددی به علت عـدم آشنایی با مصادیق جرائم رایانه‌ای توسط کاربران، شاهد ارتکاب جرائم در این حوزه هستیم.

    این مقام انتظامی گفت: اولویت فعالیت‌های پلیس فتا، اقدامات پیشگیرانه بوده و دراین‌بین پلیس فتا استان گلستان با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های آموزش حضوری و چهره به چهره، از ظرفیت رسانه‌های نوین و فضای مجازی استفاده می کند.

    وی اظهار کرد: پلیس فتا در این شرایط ضمن بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های مختلف، با تولید محتوای مناسب در قالب هشدار ، خبر و محتوای رسانه‌ای مناسب شبکه‌های اجتماعی، تلاش کرده است تا سواد و دانش شهروندان را ارتقاء داده و جرائم فضای سایبر را کاهش دهد.

    رئیس پلیس فتا استان در پایان این مصاحبه از همه دستگاه‌هایی که دغدغه حوزه فرهنگی و اجتماعی رادارند خواست موضوع آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی را جدی بگیرند و با اهتمام بیشتری در این مسیر گام بردارند تا انشا الله شاهد کاهش وقوع جرائم سایبری در استان گلستان باشیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *