×
×

تنها پلیس مسئول مقابله با هنجارشکنان نیست
سازما‌ن‌هاونهادهای‌متولی عفاف‌وحجاب در کنار پلیس باشند

  • کد نوشته: 52791
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۸
  • ۰
  • باید دید دستگاه‌ها و سازمانهای متولی عفاف حجاب تا چه میزان به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل می کنند و در کنار پلیس در جهت مقابله و برخورد با هنجارشکنان خواهند ایستاد آیا مدیران سازمانها و نهادهای دولتی صرفا به نصب یک پوستر یا بنر در محل کار خود اکتفا می‌کنند اما در اجرای قانون  کوتاهی خواهند کرد...
    سازما‌ن‌هاونهادهای‌متولی عفاف‌وحجاب در کنار پلیس باشند
  • تبلیغ هدفمند

    سکینه جافرنوده – بازار کسب و کار آنلاین

    ۲۵ فروردین۱۴۰۳پیامی از سوی فرماندهی  انتظامی کشور  با این مضمون در رسانه‌های کشور و به تبع در شبکه های اجتماعی  دست به دست شد متن پیام به شرح ذیل می باشد :

    فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تازه‌ترین اطلاعیه‌ای که با موضوع عفاف و حجاب منتشر کرده است، خواستار رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی از سوی مردم شد و از برخورد جدی و قانونی با افراد هنجارگریز خبر داد.

    در متن اطلاعیه فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است:

    « شهروندان گرامی:  از دیرباز پوشش و عفاف نزد مردم ایران اهمیتی سِتُرگ داشته و ایرانیان نقض هنجارهایِ خود در قلمرو عفاف و حجاب را تاب نیاورده و به اشکال مختلف به آن واکنش نشان داده‌اند.  عفاف و حجاب همواره برای ایران و ایرانی حائز اهمیت بوده و  امر به معروف و نهی از منکر در چارچوبی حکیمانه توصیه شده است.

    از طرفی نقضِ ارزش‌هایِ ملی و مذهبی مربوط به پدیده پوشش، مورد نکوهش قاطبه شهروندان است. به همین سبب فرماندهی انتظامی  ضمنِ دعوتِ همگان به رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی با هرگونه اَعمالِ ناهنجار و ضدِ ارزش‌هایِ جامعه که توسطِ افرادی معدود و هنجارگریز صورت می‌گیرد برابر قانون با جدیت برخورد خواهد کرد. از این افراد انتظار می‌رود ضمن رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب  از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست بپرهیزند.»

    حال باید دید دستگاه‌ها و سازمانهای متولی عفاف حجاب تا چه میزان به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل می کنند و در کنار پلیس  برای مقابله و برخورد با هنجارشکنان خواهند ایستاد آیا مدیران سازمانها و نهادهای دولتی صرفا به نصب یک پوستر یا بنر در محل کار خود اکتفا می‌کنند اما در اجرای قانون  کوتاهی خواهند کرد .

    لازم به ذکر است که حدود ۲۸ سازمان و نهادهای دولتی به طور مستقیم با موضوعات فرهنگی مخصوصا عفاف و حجاب دخیل هستند و باید طبق قانون  عمل کنند.

    مردم از مدیران سازمان‌های و نهادهای دولتی انتظار دارند که صرفاً به جای اکتفا به نصب تنها یک پوستر یا بنر نمایشی در جلوی درب اداره خود طبق قانون با هنجارشکنان مقابله و در کنار پلیس باشند.

    نویسنده: سکینه جافرنوده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *