×
×

سفیر جمهوری اسلامی ایران
فراهم شدن بسترافزایش۳برابری حجم مبادلات اقتصادی ایران وارمنستان

  • کد نوشته: 20585
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین عباس بدخشان ظهوری، روز پنجشنبه در نشست فوق العاده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه از اول ژانویه ثبت سفارش ارمنستان با ترکیه انجام نمی شود، این خلاء فرصت مناسبی را برای فعالان اقتصادی کشور و به ویژه آذربایجان شرقی برای افزایش مبادلات اقتصادی با این کشور فراهم می کند.
    فراهم شدن بسترافزایش۳برابری حجم مبادلات اقتصادی ایران وارمنستان
  • تبلیغ هدفمند

     سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به حجم ۴۰۰ میلیون دلاری مبادلات اقتصادی سالانه ایران با ارمنستان، گفت: هم اکنون بستر لازم برای افزایش ۲ تا سه برابری تبادل تجاری ۲ کشور فراهم است.

    فراهم شدن بسترافزایش۳برابری حجم مبادلات اقتصادی ایران وارمنستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عباس بدخشان ظهوری، روز پنجشنبه در نشست فوق العاده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه از اول ژانویه ثبت سفارش ارمنستان با ترکیه انجام نمی شود، این خلاء فرصت مناسبی را برای فعالان اقتصادی کشور و به ویژه آذربایجان شرقی برای افزایش مبادلات اقتصادی با این کشور فراهم می کند.

    وی با بیان اینکه کالاهای مورد نیاز ارمنستان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار کالا است، اظهار داشت: آذربایجان شرقی با ظرفیت کنونی خود می تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد از این میزان کالا را به خود اختصاص دهد.

    سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت: ورود به این بازار رقابتی بوده و باید تجار و فعالان اقتصادی در قیمت، بسته بندی کالا و سایر موارد اصول تجارت اقتصادی را رعایت کنند تا بتوانند جایگاه خود را در این بازار تثبیت کنند.

    ظهوری، با بیان اینکه عدم وجود استراتژی صادراتی به ویژه با کشورهای همسایه موجب محروم شدن کشور ما از صادرات حرفه ای به این کشورها شده است، ادامه داد: اگه به صورت حرفه ای وارد این بازار نشویم موفق نخواهیم بود و بنابراین باید با به روز رسانی اطلاعات، آگاهی از محیط و با برنامه ریزی وارد این بازار شویم.

    وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی ارمنستان حساس بوده و باید به صورت حرفه ای در بازار این کشور حضور داشته باشیم، یادآوری کرد: اولین اقدام در این راستا برگزاری نمایشگاه ها و تشکیل هیات های حرفه ای برای انجام مبادلات اقتصادی است.

    سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به سابقه تاریخی سه هزار ساله ارمنستان و ارتباطات عمیق جمهوری اسلامی با این کشور، گفت: ۴۵۰ سال است که ارامنه هموطنان ما هستند که نشان از ظرفیت های فرهنگی و گفتمانی بین ما و ارامنه است.

    ظهوری، افزود: از افتخارات جمهوری اسلامی ایران داشتن ارتباط با تمامی قومیت ها، اقوام و اقلیت ها در نقاط پیرامون خود است و اقلیت های قانونی به ویژه ادیان الهی داخل کشور نیز مورد احترام هستند.

    وی اظهار داشت: هم اکنون کلیساهای آباد در کنار مساجد در داخل کشور فعالیت می کنند و یک مسیحی و ارمنی به راحتی می تواند در ایران زندگی مسالمت آمیزی داشته باشد.

    سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به اینکه از اصولی ترین سیاست های جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط سازنده و ارتقای روابط با همسایگان به ویژه به کشورهای همراه در مجامع بین المللی است، گفت: ارمنستان در عرصه های بین المللی همیشه طرفدار جمهوری اسلامی بوده و در طول ۳۰ سال از استقلال این کشور همواره همراه با کشور ما بوده است.

    ظهوری، با تاکید بر اینکه ارمنستان برای کشور ما قابل اتکا است، ادامه داد: باید برای این کشور حساب ویژه ای باز کنیم چراکه با وجود اینکه این کشور سه میلیون جمعیت دارد دارای حدود ۱۱ میلیون لابی قوی طرفدار جمهوری اسلامی در سایر کشورهاست که بعد از لابی صهیونیست ها بزرگترین لابی دنیا را به خود اختصاص داده است.

    وی یادآوری کرد: ارمنستان برای فعالیت های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمینه مناسبی دارد و باید از این ظرفیت ها و منافذ ریز نیز در تمامی این حوزه ها استفاده کرد.

    ظهوری، با اشاره به ظرفیت های آذربایجان‌شرقی و عقبه تاریخی، فرهنگی و قابلیت‌های ارزشمند این استان و تبریز، از قابل قبول نبودن سطح روابط این استان با اتحادیه اوراسیا و ارمنستان انتقاد کرد و افزود: این موضوع نیاز به آسیب شناسی داشته و باید یک کار تحقیقی برای شناسایی تهدیدها و فرصت ها شناسایی شود.

    وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم ارمنستان در فضای مجازی هستند، اظهار داشت: باید از این ظرفیت برای شناساندن ظرفیت های کشور و آذربایجان شرقی به مردم این کشور استفاده کرد. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *