×
×

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
اکران‌فیلم‌های جشنواره‌فیلم‌فجر در گلستان

  • کد نوشته: 22953
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۶
  • ۰
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: تمامی 16 فیلم سی و نهمین جشنوار فیلم فجر همزمان با تهران در استان گلستان نیز اکران خواهد شد.
    اکران‌فیلم‌های جشنواره‌فیلم‌فجر در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: تمامی ۱۶ فیلم سی و نهمین جشنوار فیلم فجر همزمان با تهران در استان گلستان نیز اکران خواهد شد.

    اکران‌فیلم‌های جشنواره‌فیلم‌فجر در گلستان
    اکران‌فیلم‌های جشنواره‌فیلم‌فجر در گلستان

    جشنواره‌ی فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره‌ی سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه‌ی بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۸ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که تصور می شد با توجه به فراگیری ویروس کرونا امسال این جشنواره کم‌رونق‌تر از سال‌های پیش برگزار شود.اما هنرمندان و اصحاب سینما به نوعی ازخودگذشتگی نشان دادند و با تمام توان خود تلاش کردند در این شرایط خاص این جشنواره به بهترین نحو آغاز و اجرا شده و فیلم های جشنواره در سایر استان ها و همچنین استان گلستان نمایش داده شود.

    در نشست خبری روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص برنامه های این دستگاه در ایام جشنواره فیلم فجر گفت:امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته استان گلستان میزبان جشنواره فیلم فجر است و با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما امکان بهره مندی مردم استانمان از این رویداد شاخص  سینمایی فراهم شده است.

    کشمیری در ادامه افزود: امسال ۱۶ فیلم در جشنواره اکران خواهد شد که تمامی این ۱۶ فیلم در استان گلستان از تاریخ ۱۵تا ۲۲ بهمن ماه در سالن پردیس سینمایی عصر جدید گرگان به نمایش درخواهد آمد.

    وی با توجه به محدودیت ظرفیت این سالن گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سالن های اکران فیلم ظرفیت پذیرش ۳۰ درصد از تماشاگران را دارد.لازم به ذکر است که فیلم ها در دو سانس ۱۵ و ۱۸ و همچنین در دو سالن سینما اکران خواهند شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد که در سال گذشته جشنواره فیلم فجر در دو مجموعه سینمایی کاپری و تالار فخرالدین اسعد گرگانی مجموعاً ۱۲ هزار بازدید کننده داشت.

    گفتنی است هزینه بلیط این جشنواره ۲۰ هزار تومان است و امکان فروش حضوری بلیط به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد. علاقمندان می‌توانند از سایت گیشه هفت و سینما تیکت به صورت اینترنتی بلیط فیلم موردنظر خود را خریداری کنند.

    این نشست هم‌چنین با حضور محمود خواجه نژاد رئیس حوزه هنری گلستان و حسین الشریف مدیر امور سینمایی استان گلستان ادامه پیدا کرد.

    الشریف در خصوص بازسازی سینما پردیس عصر جدید گرگان گفت:این سینما که سابقه و قدمت زیادی دارد با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال بازسازی و تجهیز شد.

    مدیر امور سینمایی استان گلستان در ادامه گفت: این پردیس سینمایی دارای ۵ سالن نمایش تخصصی و فضایی در شان هنردوستان است که ظرفیت هر سالن ۲۸ تا ۲۸۰ نفر است.ما در این ایام به مدت هشت روز با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای علاقمندان هستیم.

    در انتهای این نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به آسیب های جبران ناپذیر کرونا به اهالی فرهنگ و هنر از پرداخت تسهیلات به اهالی سینما و هنرمندان آسیب دیده خبر داد.همچنین لازم به ذکر است تمامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شرایط با ثبت نام در صندوق اعتباری هنرمندان فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند از خدمات و حمایت های این صندوق بهره مند شوند.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *