استاندار بوشهر گفت: با توجه به تعطیلی آخر هفته جاری براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از ورود مسافران و شیوع این ویروس، همه ورودی‌های این استان از ظهر روز سه شنبه ۲۱ تا پایان جمعه ۲۴ بهمن ماه بسته می‌شود.
×
×

استاندار بوشهر
بستن ورودی‌های بوشهر از ۲۱ بهمن ماه

  • کد نوشته: 23156
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۸
  • ۰
  • استاندار بوشهر گفت: با توجه به تعطیلی آخر هفته جاری براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از ورود مسافران و شیوع این ویروس، همه ورودی‌های این استان از ظهر روز سه شنبه ۲۱ تا پایان جمعه ۲۴ بهمن ماه بسته می‌شود.
    بستن ورودی‌های بوشهر از ۲۱ بهمن ماه
  • تبلیغ هدفمند
    استاندار: ورودی‌های بوشهر از ۲۱ بهمن ماه بسته می‌شود
    بستن ورودی‌های بوشهر از ۲۱ بهمن ماه

    استاندار بوشهر گفت: با توجه به تعطیلی آخر هفته جاری براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از ورود مسافران و شیوع این ویروس، همه ورودی‌های این استان از ظهر روز سه شنبه ۲۱ تا پایان جمعه ۲۴ بهمن ماه بسته می‌شود.

    عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: بی توجهی و عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ورود بیش از حد مسافران به استان بوشهر باعث شد تا رنگ آبی شهر بوشهر از لحاظ شیوع کرونا به زرد تبدیل شود.

    طبق رنگ بندی‌های کرونا قرمز به معنای بسیار پرخطر، نارنجی به مثابه پرخطر، زرد مساوی با خطر متوسط و آبی نماد کم خطر است.

    وی ادامه داد: بعد از اعمال محدودیت‌های کرونایی براساس رنگ‌بندی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت این استان در۲۰ دی ماه از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا به حالت آبی درآمد اما در۲۶ دی ماه شهرستان تنگستان و پس از آن دشتی به رنگ زرد تغییر وضعیت دادند.

    استاندار بوشهر اعلام کرد: در رنگ بندی جدید سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر ۲ شهرستان بوشهر و تنگستان زرد و هشت شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

    وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده‌است بازگشت به شرایط خطر و بحرانی در ارتباط با  ویروس کرونا خیلی راحت و به سرعت انجام می‌شود اما رسیدن به شرایط آبی بسیار سخت و نفس گیر است.

    گراوند اظهار کرد: تبدیل شدن برخی مناطق آبی کشور به زرد بیانگر بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و این امر زنگ خطری در زمینه  قرار گرفتن در شرایط بحرانی است.

    وی تاکید کرد: در این ارتباط فرمانداران و شهرداران بایثد از برپایی چادر و ارائه هرگونه خدمات در سواحل جلوگیری کنند و با شهردارانی که در این زمینه کم کاری کنند، برخورد می‌شود.

    گراوند برضرورت همکاری مردم و اصناف در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد تا در این شرایط مجبور به تکرار محدودیت‌های گذشته در عید نوروز نباشیم.

    وی یادآور شد: همچنین همه محدودیت‌های مربوط به مناطق زرد از جمله محدود شدن ورودی‌ها و اعمال محدودیت‌های شبانه نیز  به شهرهای زرد استان بوشهر باز می‌گردند.

    استاندار بوشهر تاکید کرد: وضعیت درگیری بیماری باید به نحوی باشد که امکانات موجود درمانی پاسخگوی نیازهای مردم بوده با مشکل روبرو نشوند.

    وی با بیان اینکه نباید اجازه داد وضعیت استان به قرمز تبدیل شود گفت: در یک سال گذشته مشاغل زیادی بسته و افراد زیادی با مشکل روبرو شدند اجازه ندهیم با عادی انگاری محدودیت‌های آزار دهنده دوباره بازگردند.

    گراوند یادآور شد: در این شرایط برای حفظ سلامت مردم موافق برگزاری هیچ تجمعی نیستیم و همه ملزم به رعایت قانون در این ارتباط باشند.

    وی خطاب به هموطنانی که قصد سفر به بوشهر دارند گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا همه سواحل این استان بسته و مدرسه‌ها تعطیل هستند و امکان پذیرایی از مسافران در این استان وجود ندارد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر شاهد افزایش ۶۰ درصدی مراجعه و بیماران سرپایی نسبت به ۲ هفته گذشته هستیم.

    دکتر سعید کشمیری افزود: در هفته‌های قبل از هر ۸۰ نفر بستری تنها ۲۰ نفر مثبت کرونایی بودند اما در زمان حاضر موارد مثبت به ۴۰ نفر افزایش یافته و این زنگ خطر برای استان به شمار می‌رود.

    وی بیان کرد: با توجه به افزایش موارد سرپایی احتمال زرد شدن شهرستان‌های بیشتری در هفته‌های آینده وجود دارد به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزار نکردن هرگونه تجمع و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

     کشمیری ادامه داد: بسته شدن ورودی‌های استان و اعمال محدودیت‌های استانی تصمیمی مهم است که انتظار می‌رود به این وسیله شاهد کاهش مسافران ورودی به استان باشیم.

    وی در باره جان باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر گفت: شمار جان باختگان ناشی از کرونا در استان تغییری نکرده و در ۱۵ روز گذشته ۹ روز بدون فوت و ۶ روز هم که فوتی داشتیم هر روز یک تا ۲ مورد ثبت شده‌است.

    کشمیری اضافه کرد: با توجه به ورود واکسن به کشور و واکسیناسیون افراد پرخطر در آینده نزدیک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتظار می‌رود زنجیره انتقال ویروس هر چه زودتر قطع و شرایط به سمت ثبات حرکت کند.

    وی ادامه داد: قرار است از هفته آینده کار توزیع واکسن انجام و نخستین گروه کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی در اولویت دریافت واکسن هستند که تعداد موارد مورد نیاز و اسامی برای دریافت سهمیه ارسال شده است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۹ هزار نفر در این استان مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و ۸۴۹ نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و در زمان حاضر ۸۴ نفر در بیمارستان‌های مختلف این استان بستری هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *