×
×

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور
باافزایش۸۰درصدی بودجه امکان خریدتجهیزات مدرن هواشناسی فراهم شد

  • کد نوشته: 23366
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سحر تاج‌بخش روز یکشنبه پس از افتتاح طرحهای عمرانی دهه فجر شهرستان گنبد کاووس در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بودجه سالانه هواشناسی به طور میانگین هزار میلیارد ریال بود اما با مساعدت دولت این رقم برای سال آینده حدود ۸۰ درصد بیشتر شد.
    باافزایش۸۰درصدی بودجه امکان خریدتجهیزات مدرن هواشناسی فراهم شد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور گفت که با افزایش ۸۰ درصدی بودجه این سازمان در سال آینده امکان تهیه و خرید تجهیرات مدرن و قطعات یدکی حوزه هواشناسی فراهم شد.

    باافزایش۸۰درصدی بودجه امکان خریدتجهیزات مدرن هواشناسی فراهم شد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سحر تاج‌بخش روز یکشنبه پس از افتتاح طرحهای عمرانی دهه فجر شهرستان گنبد کاووس در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بودجه سالانه هواشناسی به طور میانگین هزار میلیارد ریال بود اما با مساعدت دولت این رقم برای سال آینده حدود ۸۰ درصد بیشتر شد.

    وی بیان کرد: برخی مشکلات سیاسی و اقتصادی طی سال های اخیر  باعث کندی کار بروز شدن تجهیزات هواشناسی کشور شد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال رفع است و موضوع شتاب می گیرد.

    رییس سازمان هواشناسی افزود: سازمان هواشناسی از نظر برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته با کشورهای منطقه فاصله دارد؛ همچنین توپوگرافی پیچیده و تنوع اقلیمی ایران ضرورت بروزرسانی اطلاعات و تجهیزات پیش یابی را بیش از پیش افزایش داده است.

    تاج‌بخش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان هواشناسی اظهار داشت: سال گذشته و امسال مجوز استخدام ۳۱۸ نفر از سازمان امور اداری و استخدامی دریافت شد که با جذب این نفرات بخشی از مشکل کم بودن نیروی متخصص در استانها برطرف خواهد شد.

    به گزارش ایرنا؛ با حضور رییس سازمان هواشناسی عملیات اجرایی ساخت ابنیه ایستگاه سامانه رادار هواشناسی گنبدکاووس با قابلیت پیش‌بینی‌ کوتاه مدت و دقیق سامانه‌های جوی و پایش ابرهای بارشی استان گلستان آغاز شد.

    تاج‌بخش آغاز عملیات اجرایی این رادار را مهمترین ره‌اورد سفر خود به گلستان اعلام کرد و گفت: رادار هواشناسی مازندران مناطق غرب گلستان را هم پوشش می‌دهد اما شرق گلستان به دلیل شرایط اقلیمی خاص، مستعد وقوع سیلاب‌های شدید و نیازمند رادار جدید است که راه اندازی آن در دستور کار قرار گرفت.
     

    باافزایش۸۰درصدی بودجه امکان خریدتجهیزات مدرن هواشناسی فراهم شد
    باافزایش۸۰درصدی بودجه امکان خریدتجهیزات مدرن هواشناسی فراهم شد

    رییس سازمان هواشناسی افزود: عملیات اجرایی نصب و راه اندازی این رادار با حدود ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار امروز آغاز شد و مراحل خرید تجهیزات آن در دست انجام است.

    تاج‌بخش با بیان اینکه ۹ رادار هواشناسی در کشور فعال است، افزود: با استفاده از رادار و امکانات جدید وضعیت پایش بارش و پیش بینی‌ هواشناسی ارتقا خواهد یافت.

    وی گفت: با توجه به وقوع بارش‌های سیل‌آسای اواخر سال ۹۷ و اوایل پارسال در کشور و خسارت ناشی از آن تقویت سامانه‌های هشدار سیل و ایستگاه‌های هواشناسی گلستان در دستور کار قرار گرفت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین با هدف پیش‌بینی وقوع سیل، ایستگاه خودکار هشدار سیلاب گلستان در ارتفاعات شهرستان ساحلی بندرگز راه‌اندازی می‌شود.

    تاج‌بخش همچنین ایستگاه‌های باران سنجی را نیاز دیگر گلستان دانست و اظهار داشت: امسال ۱۵ ایستگاه باران‌‎سنج برخط در ۱۰ منطقه استان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

    گلستان از استان های سیل خیز کشور محسوب می شود و در سالیان گذشته سیل های مخرب بسیاری باعث جان باختن ده‌ها نفر و خسارت چند صد میلیارد ریالی به استان شد.

    وقوع سیل سال‌های ۷۱، ۸۰، ۸۱ و ۹۸ علاوه بر صدها کشته، خسارت مالی فراوانی در گلستان بر جای گذاشت که در این میان سیل پارسال با ۱۱ کشته و  ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت یکی از زیان‌بارترین نمونه ها است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *