×
×

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی
اهدابیش از۵هزارجلدکتاب به مراکزفرهنگی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 23383
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین رضا رضایی ارزش ریالی کتاب‌های اهدای به این مراکز را ۶۹۰ میلیون ریال عنوان و اظهار داشت: ۷۴۲ جلد کتاب در مجموع کتاب‌های اهدا شده به هر شهرستان می باشد که مابقی آن نیز در مراکز فرهنگی و هنری و کانون های مساجد شهرستان بجنورد توزیع شده است.
    اهدابیش از۵هزارجلدکتاب به مراکزفرهنگی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از۵۰۰۰جلد کتاب بین مراکز فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد و مناطق محروم مرزی روستایی و عشایری استان اهدا شد.

    اهدابیش از۵هزارجلدکتاب به مراکزفرهنگی خراسان شمالی
    اهدابیش از۵هزارجلدکتاب به مراکزفرهنگی خراسان شمالی
    اهدابیش از۵هزارجلدکتاب به مراکزفرهنگی خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین رضا رضایی ارزش ریالی کتاب‌های اهدای به این مراکز را ۶۹۰ میلیون ریال عنوان و اظهار داشت: ۷۴۲ جلد کتاب در مجموع کتاب‌های اهدا شده به هر شهرستان می باشد که مابقی آن نیز در مراکز فرهنگی و هنری و کانون های مساجد شهرستان بجنورد توزیع شده است.

    وی در ادامه افزود: عناوین کتاب های اهدایی با ۱۸۰ موضوع ، در بخش های مختلف همچون دفاع مقدس، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، روان‌شناسی و ادبیات بوده است.

    معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اهداف این اقدام را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار محروم جامعه دانست و گفت: مهمترین هدف از این اقدام را می توان در ترویج فرهنگ اهدای کتاب، کمک به اقشار کم درآمد، افزایش نرخ مطالعه شهروندان و نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد کمی و کیفی شاخص ها در این زمینه بین اقشار جامعه مخصوصاً بین مناطق محروم برشمرد.

    رضایی افزود: ۲۰درصد کتاب های اهدایی مرتبط با دو رده سنی کودک و نوجوان می باشد که در این طرح بیشتر کودکان و نوجوانان ساکن در روستاها و مناطق عشایری استان تحت پوشش قرار خواهند گرفتند.

    گفتنی است میزان سرانه مطالعه در این استان برابری با میانگین کشوری داشته است چرا که آمار نشر کتاب در کشور نشان دهنده آن است که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب به چاپ می رسد.

    لازم به ذکر است خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، دارای جایگاه نخست سرانه کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور است.

    طبق آمار منتشر شده ۴۴ درصد جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند که جمعیت عشایری آن بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    گفته می شود بخش هنگفتی از اشتغال این استان متعلق به مناطق روستایی بوده که در مزارع کشاورزی، باغداری و دامپروری مشغول به فعالیت هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *